Aanschaf nieuwe laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boevenmans

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 dec 2011
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag. Ik wil graag een nieuwe laptop aanschaffen. De laptop die ik op dit moment heb is vrij veroudert en crasht nogal regelmatig. Ik heb zo'n vermoeden dat dit komt door oververhitting. Het betreft hier een Acer Aspire 5920.

De situatie is als volgt:
Ik zit op 6VWO op het moment, en ga volgend jaar op kamers. Ik heb dan een degelijke laptop nodig voor mijn studie (gok ik). Naast school gebruik game ik ook graag. De laptop hoeft niet het nieuwste van het nieuwste op Ultra te draaien. Ik speel vooral League of Legends en WoW, als ik het goed heb niet zo'n heel erg grafisch intensieve games.

Nu ben ik, helaas, een leek op het gebied van laptops. Mijn budget ligt rond de €600,- maar als jullie mij aanraden naar een andere prijsklasse te kijken, zou ik dit graag overwegen!

Alvast hartelijk bedankt!

Speel je WOW ook online? En wil je altijd de nieuwste versie spelen enzo?

Ja, WoW is alleen online. Nee, ik speel shooters enz. meestal toch op mijn xbox360. De laptop hoeft geen grafische moordmachine te zijn bij wijze van, maar moet wel enigszins kunnen presteren. Als ik te vaag ben moeten jullie het even zeggen!

Edit: Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met de nieuwste versie? Bedoel je de nieuwste spellen daarmee?

dit is ook nog een mooie...
goedkoper, van asus, genoeg ram, grote hdd, 15'' en zou mw2 op ultra aan kunnen (volgens notebookcheck)
1322116454.jpeg

Laatst bewerkt:
Hoi,

Welkom op Helpmij,

Denk dat deze een betere optie is gezien je toch ook wilt gamen iet duurder maar betere videokaart en processor.

Je hebt niet 200,- meer over toevallig? In een oude sok of zo ;-)

Ik heb net een Samsung RC730 aangeschaft en deze is zeer aan te raden !!

17.3 Inch LED

Core i7 2.4
6GB Ram
Geforce 540 met 2 GB

750 GB HDD en het mooiste is dat men er een bracket bijlevert waarmee je heel gemakkelijk een SSD erbij zet !!
Leuk voor als je ooit eens W8 wil gaan draaien maar ook nu aan te raden met W7 !!

Hij is retesnel moet ik zeggen !!

799,- maar misschien goedkoper te vinden als je een beetje zoekt.

Hoi,

Dat is niet lang zoeken hier 100€ goedkoper;) zeker ook een aanrader.Al is hij denk ik toch wat minder zoizo 2 gig geheugen en videokaart twijfel ik ook maar waarom zo verschil in zelfde type?

Laatst bewerkt:
Dat is een ander !!

Mindere CPU ( ik heb 2.4 GHZ,) minder RAM en zo te zien mindere Grafische kaart ( niet zeker) en een kleinere HDD ).....

Laatst bewerkt:
Hoi,

Inderdaad maar vreemd he zelfde type maar andere hardware:confused::confused: zie je trouwens ook wel bij andere merken. dus niet honderd euro goedkoper:D:D

Misschien hebben jullie niet goed gelezen,
want hij wil WoW spelen en hem voor school gebruiken,
daar is echt geen laptop van €800,- nodig hóór...

deze kan WoW met 29 fps op HIGH spelen
dat scheelt hem toch €314,- dat is niet niks...

Laatst bewerkt:
Hoi,

We hebben het wel gelezen maar met deze kan hij wat meer als alleen wow spelen;) zo heeft hij in ieder geval wel de keuze.

maar dat is toch zonde om 300 euro meer te betalen
zodat hij ''in ieder geval wel de keuze heeft'' of zie ik het verkeerd?

(...het blijft overigens wel TS z'n keus...)

@Marcel,

TS wil een degelijke laptop en daarnaast gamed hij graag ! Ongetwijfeld wil hij een aantal jaar kunnen genieten van zijn investering en derhalve beid ik als optie hetgeen ik zelf pas in gebruik heb. Natuurlijk boven zijn genoemde budget maar vele malen beter en in ieder geval eentje waar hij mee vooruit kan. Zeker gezien de meegeleverde bracket waarmee hij vrij simpel in de toekomst als extra een SSD kan plaatsen waarop hij zijn OS en intensieve programma's kan zetten . SSD gaat het toch worden en is met gamen zeer aan te raden gezien de snelheid. Natuurlijk kan hij nu een laptop passend bij zijn budget kopen alleen vraag ik me dan af of het een goede investering is. Voor nu wel maar je wil zoals ik al zei wel even vooruit kunnen als je een hoop geld uitgeeft toch !!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan