aanschaf nieuwe laptop

• Onderwerp starter Onderwerp starter gimby
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

gimby

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2013
Hoi!
Op internet heb ik al best wat reviews gelezen van verschillende laptops.
Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer. Ik wil de laptop gebruiken om foto's te bewerken, vakantiefilmpjes te "monteren" (gewoon met windows movie maker, geen gekke dingen) en verder een beetje op internet te surfen.
Mijn voorkeur gaat uit naar een HP, hiermee heb ik gewoon goede ervaringen..
Welke zouden jullie kiezen?

- HP Pavilion 17-e010ed (http://www.bol.com/nl/p/hp-pavilion-17-e010ed-laptop/9200000015468260/)
- HP Pavilion Sleekbook 14-B108ED - Ultrabook http://www.bol.com/nl/p/hp-pavilion-sleekbook-14-b108ed-ultrabook/9200000010763818/
- of iets heel anders van HP?
En waarom?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Groet,
Gimby

persoonlijk vindt ik HP hardware niks (service is top). daarom 2 geen HP laptops maar 2 acer laptops.
ik zou persoonlijk de eerste pakken de video kaart is wat langzamer maar niks wat je gaat merken, maar de CPU is wel wat beter voor movie maker. ( ik weet niet waar je foto's mee bewerkt). ook is deze 15,6 in zet mooi in het midden en is makkelijker mee te nemen.

heb gezocht met dit in gedachte vanwege jouw keuzes.

HP vanwege voorkeur
schermgrootte: maakt niet uit? 14 of 17 inch
max prijs: ~700 euro

(1) https://www.4launch.nl/shop/product/141664/-notebook-asv3-571g-736a8g75maii--15-6---3612qm--750gb
(2) http://azerty.nl/producten/product_...gb-ram-1-tb-hdd-gt-650m-17-3-1920-x-1080.html

Goedemorgen,

Welkom op Helpmij.nl

Ik zie een 17 en 14 inch scherm denk dat het even handig is om aan te geven welk je wil en misschien ook even je budget.
En vergeet even de Acers want die zijn niet echt van goede kwaliteit.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties!
De afmeting van het scherm maakt me niet zoveel uit. Als het maar niet te klein is (maar dat is 14 inch ook niet toch?? Geen idee).
Mijn budget is ongeveer 500-700 euro max.
Acer heb ik slechte ervaringen mee. Nu al twee keer een hp gehad en die vond ik erg fijn!
Groetjes

Goedemorgen ,

Mag ik toch een alternatief laten zien wat dacht je van deze. en anders de hp maar zoals je ziet heeft de Asus een losse videokaart en in mijn ogen ook nog wat betere kwaliteit.

Laatst bewerkt:
Dank je, moet je die videokaart er dan ook nog los bij kopen? En wat is een goede videokaart, waar moet ik dan op letten? Ik zag 4GB werkgeheugen, is 8 niet prettiger om sneller te werken met een groot programma?
Wat een hoop vragen....

Hoi,

Nee hoor zijn geen hoop vragen nee de losse kaart zit er al in, bij de Asus zou je inderdaad 4 gig erbij kunnen zetten als je het zou willen. De asus heeft ook nog een betere resolutie wat ook wel van belang is met monteren

Oke, fijn dat die er al in zit.
Dan is het nog wel extra 4gb aanschaffen en dat ga ik met mn budget niet redden.
Bij die hp (ja ga ik toch weer voor het vertrouwde) zit er al 6 en 8 gb werkgeheugen in en een videokaart. Weet alleen niet of het een goede is.
Wat is volgens jou de beste HP binnen mijn budget?
Dan ga ik die vergelijken met "jouw asus" en op naar de winkel ;)

Hoi,

Had je in mijn eerste link al een hp en binnen je budget gegeven de hp hebben allemaal een geintregeerde videochip;) en ook 4 gig geheugen.

sorry, ga even kijken, daarna naar de winkel.
laat wel weten wat het geworden is!
Thnx voor de hulp!!!!

Hoi,

Geen dank succes met de aankoop en lees wel wat het geworden is:thumb:

Hoi,

Nee alsjeblieft niet kijk eens hoevaak hier acer voorbij komt en hoeveel het af raden nee denk dat het geen goede keuze is.

:thumb: Dan hoef ik niet naar de BCC.. ga zo de stad in Thnx!!

heb ik i7 of i5 nodig? :confused:
Hij hoeft niet meer te kunnen dan waarvoor ik m nodig heb, dus twijfel

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Voor videobewerken zou een I7 even beter zijn maar die zit niet in je budget;)
Heb je twee laatste berichten even samen gevoegd je kan ook als er nog niemand heeft gereageerd je bericht aanpassen

Laatst bewerkt:
Hoi,

Maar went gauw maar toch heel wat anders toch maar 17 inch genomen succes met de aankoop:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan