Aanschaf nieuwe laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

007Nick700

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2015
Hey,

Ik ben net nieuw hier (Hallo! :rolleyes:) en ik heb advies nodig.
Ik ga binnenkort een nieuwe laptop aanschaffen, maar ik kan niet kiezen welke. Ik heb een redelijk budget maar ik kan niet kiezen tussen deze 2:

https://www.alternate.be/Acer/Aspir...otebook/html/product/1199516?tk=5633&lk=11749

https://www.alternate.be/Alternate/...otebook/html/product/1212980?tk=5633&lk=11749

De tweede lijkt mij de beste keuze aangezien deze een i7 quad core processor heeft en een SSD. Ik maak me wel wat zorgen over de levensduur van de batterij en mogelijke hitteontwikkeling + de HDD heeft niet enorm veel opslagruimte en er is geen besturingssysteem bij (maar dat kan altijd geregeld worden ;) )

Wat me dan weer aanspreekt bij de eerste is de 4GB VRAM.

Ik zoek mijn nieuwe laptop te gebruiken om te kunnen gamen, films te zien, tekst te verwerken en met CAD programmas e.d. te werken.

Ik sta ook open voor andere suggesties als je die hebt (Wel 17")

Bedankt voor het lezen en een fijne dag nog,
Nick

Laatst bewerkt:
Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Keuze lijkt mij niet moeilijk Acer staat niet echt goed bekend dus dat wordt de Altenate uitvoering qua processor inderdaad ook beter en 620 Gb niet genoeg opslag?
Ik denk dat je voor dt budget de goeiste hebt gekozen:D

Laatst bewerkt:
Dat van Acer wist ik niet, ik heb momenteel een Acer en heb die al een jaar of 5. Het enige dat ermee mis is (laatste half jaar) is dat de stroomaansluiting in de laptop stuk is en moeilijk oplaad.
Kwestie HDD... Ik heb momenteel 1.5 TB en ik heb nog 60 GB over :p

Hoi,

Kan je de huidige als externe erbij hangen of eens flink op te ruimen:d en ja je kan het treffen maar over het algemeen staat de Acer niet als echt sterk te boek zelf ook eens meegemaakt .

Dat is handig om te weten. Ik heb nog ergens een oude ps3 staan met een 1TB harde schijf in, misschien dat ik deze kan wisselen als dat de garantie niet schaadt.
Verder enorm bedankt voor de hulp .
Als er nog iemand suggesties heeft is dat altijd welkom

Hoi,

Denk niet dat die uit de ps 3 een 2,5 inch bouwvorm heeft maar het mag wel hdd inbouwen schaad de garantie niet

Als je idd. voor die 2e zou gaan, kijk dan ook even hier. Daar staat dezelfde machine. Alternate is namelijk een sub, subafnemer van de Clevo's. Er is echter een 'moederbedrijf' (zie link) waar de service vele malen beter / hoger is dan bij Alternate. Wel iets duurder.
Bij Alternate kun je uit die machine niets weglaten (wat je bijv. niet nodig hebt of anders / beter / minder zou willen) of (behoudens RAM) vervangen en / of toevoegen. Bij BTO kun je die machine helemaal zelf samenstellen.

Laatst bewerkt:
Dat klinkt inderdaad wel interessant.
Ik neem aan dat voor af en toe te gamen in dual core i5 ook wel voldoende is? Ik zoek een laptop voor multimedia een schoolgebruik, dus af en toe maar eens een spel spelen.

Zou ik dan niet beter af zijn met deze laptop?

https://www.bto.eu/bto-x-book-17cl68.html

Als ik deze laptop neem met een extra 1 TB 7200RPM. Dan kom ik op €1006 en heb ik meer geheugen en nog steeds dezelfde specificaties (op de HDD na), tenzij ik ergens over kijk.

Als ik hem samenstel via de BTO site kom ik uit op een dikke €1200, en dat heb ik er toch niet voorover.
Maar toch bedankt voor de tip.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Volgens mij zie ik een prijs zonder btw of heb ik het mis

Laatst bewerkt:
Hoi,

Heb het topic even weer volgbaar gemaakt zo is het weer leesbaar ben even zo vrij geweest om je bericht weer terug te zetten

Ik heb nog wat research gedaan en blijkbaar staat Alternate (winkel) niet erg goed aangeschreven quasi stiptheid en ondersteuning. Iemand nog een idee voor een deftige laptop? Budget ~1000€

Hoi,

Misschien is deze dan een optie iets minder qua videokaart maar wel een goede I7

Bedankt voor de hulp, maar ik denk dat ik toch maar voor de Alternate laptop ga.
Er is echter 1 ding dat me zorgen baart en dat is de warmteopbouw. Ik zit bijna constant met mijn laptop op mijn schoot en ik heb gehoort dat een i7 processor een behoorlijke warmteopbouw kan hebben.
Klopt dit en gebeurt het regelmatig dat deze te warm wordt om op je schoot te gebruiken? (Als je aan het gamen bent)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan