Aanschaf nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Speldenknop

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2004
Hallo,

Na 6 jaar is dan toch eindelijk het moment aangebroken de P2 300Mhz 32Mbram te vervangen.
Nu willen we zelf een pc'tje samenstellen en heb ik al de volgende dingen op mijn lijstje:

Processor AMD Athlon 64 3500+ (S939, 2,2GHz, 512KB, Boxed)
Behuizing Antec LifeStyle Sonata (380W)
Moederbord MSI K8N Neo2 Platinum, nForce 3 Ultra (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394)
Videokaart Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB DDR (AGP, DVI)
Harde schijf Western Digital Raptor WD740GD, 73GB (10.000rpm, 8MB, SATA)
Speakers Logitech Z-640 (5.1)
DVD +-brander NEC ND-3500 16x (Dual-layer, Zwart)
Toetsenbord Logitech UltraX Flat Keyboard (PS/2)

Maar nou heb ik nog enkele vragen:

* Welk geheugen zal ik erin doen? Ik wil minimaal 1024 mb. Zelf zat ik te denken aan 3x 512MB PC3200 DDR (Kingston) maar ik hoorde dat je voor dual channel mobo's een apart geheugen moet hebben? Prijs moet niet te hoog worden (+/- €250,-).

* Ik heb de Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB DDR (AGP, DVI) op mijn lijstje staan maar is er nog een betere videokaart voor deze prijs (€ 200,-)

* Misschien heel ouderwets, maar we willen toch gewoon een logge CRT monitor erbij, zwart en 17' of 19". Aan welk merk/type moet ik dan denken?

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Xander

Geheugen is dagprijs.
Videokaart is goed maar waarom zo'n monitor.
Wat ik vreemd vind is je harddisk 73 Gb maar.
Je gaat een dvd brander gebruiken dan zou ik minimaal een harddisk van 200 Gb er in doen.

Verder een leuk systeem, zet je hetzelf in elkaar of laat je dat doen.

Ziet er goed uit.
Waarom geen hd met 160 gb en 8 0f 16 mb buffer?
Ikzelf ben ook een liefhebber van die oude "bakken" van beeldschermen. Onlangs mijn systeem vernieuwd en er (weer) een Novita 17" flatscreen bij genomen ( 139 €). Novita is een kloon van Hansol. Of die in het zwart bestaan weet ik niet.

Hallo mensen,

Bedankt voor de reacties.

Die hd wil ik graag erin omdat ie 10.000 RPM heeft, ik heb liever snelheid dan ruimte en waarschijnlijk heb ik meer dan genoeg aan die 73GB.

Verder heb ik het geheugen vervangen door 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR (TwinMos) CL 2,5. Mooi prijsje en aan meer dan 1024 Mb heb ik voorlopig toch niet zoveel.

Hendricus naar die Novita 17" zal ik even zoeken, maar waarom staat er 'flatscreen' bij? Ik wil weer zo'n groot beeldscherm aangezien het behoorlijk scheelt in de prijs.

En ik wil em zelf gaan bouwen.

Verder nog iemand aanvullingen of tips?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan