Aanschaf nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

JZCreations

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2012
Ik wil (moet :confused:) een nieuwe pc aanschaffen voor het bewerken van mijn foto's. Ik wil dan gebruik gaan maken van de wat nieuwere fotobewerkingssoftware, zoals Photoshop, Lightroom en Nik Collection.
Heb ik dan genoeg aan aan een pc met de volgende specificaties:
  • Processor IntelCore i3
  • Interngeheugen 8 GB
  • Besturingssysteem Windows 10 Home
  • Processormodel I3-6100
  • Processor frequentie 3.7 GHz
  • Aantal processorkernen 2
Ik weet, het kan altijd beter maar daar is mijn budget helaas niet naar.

Wat is de vraag dan?

En waarom "moet" je een nieuwe PC aanschaffen?

Mis budget en met wat je hebt uitgekozen zal het niet echt snel gaan.

Mijn vraag is dus kan ik met eerder genoemde systeem en specificaties de software gebruiken ja of nee nu werk ik nog met hele oude versies van de software.

Met ik moet tussen haakjes bedoel ik dat mijn huidige pc al zo oud is dat de processor en intern geheugen het niet meer aan kunnen terwijl ik wel naar meer verlang.

Ik kan via mijn werk een pc aanschaffen maar daar moet ik dan nog wel zelf bijleggen en dat kan dan maar bij 1 winkel. Het bedrag wat ik heb of wat deze pc moet kosten is niet belangrijk om dat hier te vermelden. Het gaat mij er om heb ik wat aan een pc met deze specificaties.

Antwoord op je vraag uit bericht 1 en 3 luidt : Ja, dat gaat werken, maar als je voor boodschappen naar de supermarkt 1 Km verderop moet en je een zware tas mee terug moet nemen, gaat dat met de fiets "net" even wat "soepeler" dan wanneer je dat lopend moet doen..................

Beide lukt.

Doorsparen voor een nieuwe fiets of een hele goede en betrouwbare 2e hands fiets kopen, zou ook een keuze zijn die dat boodschappen doen wat 'soepeler' laten verlopen.

Nu weer serieus : de i3 is best wel een leuke processor voor huis-tuin-en-keukengebruik, maar gezien zijn aantal kernen, zal er toch regelmatig 'gewacht' moeten worden op de uitvoering van bepaalde taken. In hoeverre je daar heel concreet veel 'last' van gaat hebben met de door jou genoemde software, durf ik niet te zeggen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan