Aanschaf nieuwe videokaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.

crash

Verenigingslid
Lid geworden
16 aug 2001
Ik ben van plan een nieuw videokaart te kopen, m'n huidige kaart is niet voldoende meer. Heb zelf geen idee wat er nu de mogelijkheden zijn.
Ik wil er goed mee kunnen gamen. Game's zoals;
Need For Speed Most Wanted,
Call of Duty,
Medal of Honor serie,
Sniper Elite,
om er maar een aantal te noemen. Ook voor toekomstige game's moet de kaart mee gaan.

Specificatie van m'n pc:

CPU Type : Intel Pentium 4HT, 2733 MHz (13 x 210)
Moederbordnaam : Gigabyte GA-8KNXP (5 PCI, 1 AGP Pro, 6 DIMM, Audio, Gigabit LAN, IEEE-1394)
Moederbord Chipset : Intel Canterwood i875P
Systeemgeheugen : 512 MB (DDR SDRAM)

Video kaart : NVIDIA GeForce FX 5700 (128 MB)

Harde schijf : Maxtor 6 Y120M0 SCSI Disk Device (120 GB, 7200 RPM, Serial-ATA/150)
Optische Station : PLEXTOR CD-R PX-W2410A (24x/10x/40x CD-RW)
Optische Station : PLEXTOR DVDR PX-716A SCSI CdRom Device(Serial-ATA)

M'n voorkeur gaat wel uit naar een Geforce(Nvidia) videokaart. Budget ligt rond de €150,-.

Ik heb mij de Geforce 6600 GT gekocht, is beschikbaar in 256mb en 128mb. Ik heb de 128mb omdat ik geen pci-e aansluting heb. Ik moet zeggen dat deze kaart supergoed draait, ik heb nog een oude hdd (maar 3-4k toeren) en daarmee draai ik nog alle spellen, niet op het hoogste, maar toch hoog. ATI is natuurlijk ook een groote tegenstander van NVIDIA, maar voor een goeie radeon kaart moet je al genoeg budget hebben. Ik hoop dat je een goede beslissing kunt nemen :cool:

Volgens mij ben je oud en wijs genoeg om daar een goede beslissing in te nemen, en indien toch wat tweifelachtig, kun je altijd nog de hulp van GoT inschakelen.:rolleyes:

B.v. deze.

En hoe lang duurt het voordat je een upgrade gaat uitvoeren met een PCI-E slot, Core 2 Duo, etc.:cool:

Lange Pier zei:
En hoe lang duurt het voordat je een upgrade gaat uitvoeren met een PCI-E slot, Core 2 Duo, etc.:cool:
Dat gaat nog wel even duren, voordat ik zo'n upgrade ga doen.

Pricewatch had ik al op rondgesnuffelt, maar ben niet meer zo thuis in de mogelijkheden en veranderingen van de huidige videokaarten.

Die spellen die je noemde, zijn al wat veroudere spellen die ik met mijn Asus XT1600 kaartje makkelijk kan spelen.
Overigens was die link naar die specifieke kaart een grapje, dollarshop.nl, sorry.:D
Denk dat je met een 7600GT een poosje voort kunt, maar die is wel boven je budget.

De spellen die ik opnoemde, speel ik met m'n huidige kaart. Ik merk toch dat met bijvoorbeeld Need for Speed MW, de kaart moeite heeft. Daarbij worden de nieuwere game ook weer zwaarder. Wat het budget betreft ik heb wel iets speling.

Ik heb zitten kijken naar de 7600GT, maar zie alleen maar PCI-E.:eek:
De 7600GS is er wel in een AGP versie. Enig idee wat die eind letters (GT/GS) inhouden?

Ja, die is idd alleen in een PCI-E te verkrijgen,:rolleyes: dan toch maar naar de 6600 of 6800 serie, en ook ik ben niet zo goed op de hoogte van de gamers kaarten. :rolleyes:

Ieder geval bedankt voor het reageren. Ik spit/rommel nog wel verder.

Heb uiteindelijk bij Alternate een XFX GeForce 6800 XTreme 256MB DDR3 (AGP. 2x DVI.TV-out) opgehaald.:)

Kun je daar ook de nieuwste spellen mee spelen zoals Farcry maar vooral ook Prey enz.

Want ik zoek ook nog een goede AGP kaart die dit soort spellen aankan met een P4 3.4Ghz 1024Mb.

Bedankt voor je reactie en veel geluk met je nieuwe kaart.

Die games speel ik niet, maar kan nu bijvoorbeeld Call of Duty 2 met alles volluit(DirectX 9) spelen. Ik moet nog ff met zwaardere(nieuwere games) testen.
Ik heb wel de kaart wat kunnen "tweaken/overklokken" en er nog nieuw geheugen bij gekocht.

Ik zag wel bij Alternate een tweetal Bliss kaarten van 512Mb, eentje van 219 euro, en een veel duurdere, maar normale info erover kan ik niet vinden, ja, bij tweakers.net wel maar dat zijn echte tweakers en dat ben ik dus niet,die discussies daar zijn niet te volgen voor een leek.

Maar bedankt voor je reactie

Je moet je niet blind staren op de hoeveelheid geheugen, de GPU en Memory snelheid is belangrijker.

dat doe ik ook niet, maar wil in ieder geval wel 256Mb want met heto og op de nieuwe windows vista heb je dat wel nodig [zegt men] en dan is 512Mb meer dan voldoende.
En daarbij dat deze kaart toch wel erg goed moet zijn. [dat haal ik er toch wel uit op tweakers.net]

Maar er zijn maar weinig mensen die zo een kaart hebben en dus is er maar weinig van bekend.

Maar heb geen haast hoor, ik doe rustig aan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan