Aanschaf notebook met AMD

Status
Niet open voor verdere reacties.

cateyes

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2001
Berichten
212
Hallo,

Met een budget van max. 1200 euro ben ik op zoek naar een notebook. Hij moet in ieder geval 512MB hebben en een harddisk van 40Gb. Verder vind ik het belangrijk dat hij er lekker uitziet, mooi plat is en niet te zwaar. Ik ben weg van de Sky A3731 (V&D en Dixons) die ik vanmiddag heb gezien en vastgehouden. Dit is eigenlijk een Jewel Brilliant 2785 heb ik inmiddels ontdekt, maar dan met 512MB. Hij Heeft alles wat ik wil, ziet er geweldig uit en zit net een eurootje onder m'n maximum. Alleen: op verschillende forums zag ik negatieve verhalen over de processor. Het is een AMD Mobile Athlon XP 2500+. Er wordt geschreven dat AMD niet geschikt is voor notebook, dat je beter Intel kunt nemen, omdat AMD veel te heet wordt, waardoor om de haverklap de fan aanslaat met alle herrie van dien. Helaas, gelijkwaardige notebooks met Intel zijn veel duurder of minder aantrekkelijk (Acer bijv. vind ik echt niet mooi). Ik heb er geen verstand van, maar er zijn gelukkig echte kenners op dit forum. Graag jullie reactie.

Alvast bedankt!
 
Zelf ben ik wel weg van Acer maar dan wel de travelmate serie en niet de aspire.

Mijn mening is dat de prestatie meer meeteld dan hoe een notebook eruit ziet.
 
laptop met intell slaat de fan ook erg vaak aan
compraq met intel 2.4 (wordt wel bijna altijd op gephotoshop met grote bestande)
 
Ik ga met M@rio mee, heb ondertussen zelf twee acer laptops en allebei van de travelmate serie.
En acer heeft nu een nieuwe processor. Ben de naam even kwijt maar werkt ook perfect.

Suc6 met je zoektocht.
 
Geplaatst door puppie
Ik ga met M@rio mee, heb ondertussen zelf twee acer laptops en allebei van de travelmate serie.
En acer heeft nu een nieuwe processor. Ben de naam even kwijt maar werkt ook perfect.

Suc6 met je zoektocht.

Bedoel je de centrino processor?
 
Ja dat is hem.
 
Acer Travelmate ziet er inderdaad niet gek uit, ik had alleen de Aspire gezien en daar m'n oordeel op gebaseerd. Ik kan die centrino-processor die jullie noemen, niet vinden bij Acerspecs. van de online-winkels. In welke Acers zit die????

(Zag trouwens intussen op het Tweakersforum (waarop ik wel lees maar geen vragen durf te stellen als leek) een laaiend enthousiast verhaal waar ook zo'n processor in werd genoemd)
 
Laatst bewerkt:
goedennacht :)

ben sinds 1 week een trotse bezitten van een acer travelmate 243lc,en ben er heel blij mee.
en wat de fan betrefd je hoort hem soms eens aanslaan,maar dat kan ik zeker geen herrie noemen.
deze acer heeft bv:een 15,0 xga tft lcd scherm,een intel celeron van 2,5 ghz.
256mb ddr sdram,een schijf van 20gb,en een combo drive cd-rw/dvd-rom,n dat alles voor nog geen €1000
dus even goed rondneuzen,maar ook hiervoor geld het aanbod is zo groot,dat je haast geen keuze meer kunt maken,

succes verder met je zoektocht,naar de keuze die bij jou past.
 
Ik ben nu wel zover dat ik een Acer Travelmate wil, maar wel met 512 MB. De 243lc waar Peter enthousiast over is, komt dus helaas niet in aanmerking. De Travelmate 291LCI van "puppie" spreekt me erg aan. Die heeft wel 512MB en daar zit die centrino processor in waar men zo lovend over is. Ga dus nu uitzoeken waar ik de 291LCI kan krijgen en voor welke prijzen. Op Kieskeurig staat er alvast eentje voor 13zoveel.
Dank voor jullie tips en adviezen!

groetjes,
Josepha
 
Josepha,
Je kunt er ook geheugen bij in laten zetten hoor.
Als je verstandig bent dan bestel je dat er meteen bij.
Ik gebruik de travelmate 634 LC en de travelmate 529 TX in de 529 zat maar 256 Mb maar heb ik toentertijd meteen laten uppen.
Voor beide laptops heb ik toen ook meteen een extra serveice contract afgesloten voor drie jaar. Mocht er iets met de laptop gebeuren dan is ie binnen drie dagen weer gerepareerd en weer terug in huis.

suc6 met de zoektocht, en als je in de buurt woont van Enschede dan kun je bij de firma adx-europe terecht voor een acer.
 
Hoi puppie,

Nog 1 vraagje: ik wil niet een laptop kopen zonder ooit een van dat type in handen te hebben gehad. Hoe kom ik er achter welke "gewone"winkels (niet internetshops dus) Acer verkopen? Ik heb vandaag in Leeuwarden al bij Dynabyte, Dixons, Expert en Mediamarkt gekeken, maar daar hadden ze geen Acer.

Josepha
 
Ze willen blijkbaar geen zaken doen met noorderlingen, want de lijst gaat niet verder dan postcodes die beginnen met 7. Ik zal eens uitvogelen wat de dichtstbijzijnde plaats is of wat rondbellen bij de ketens die op de lijst staan. In ieder geval bedankt!
 
Oke en graag gedaan.
Suc6 met je zoektocht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan