Aanschaf pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

038soldier

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2006
Berichten
157
Goeiedag,

Ga binnenkort eindelijk een nieuwe pc kopen om hoofdzakelijk mee te gamen (en daar buiten msn ed natuurlijk) en heb er een aantal vragen over ivm de onderdelen.

Mijn budget ligt tussen de 650-700 Euro (daar kan ik zkr van uitgaan) en kan heel misschien 750 worden.

Wil erin hebben:

-E6600
-2 GB pc6400 low latency geheugen. (welke weet ik niet)
-320 GB HDD (Segate Barracuda oid)
-Behuizing
-Voeding (400W lijkt me zat; icm bv 1950 pro)
-Koelers
-Moederbord
-Eventuele kabels als dat er niet bij zit

*E6600 en de Hdd kom ik wel uit, maarja dan de rest...

De behuizing: Ik weet niet of het uitmaakt wat voor kast je haalt ivm airflow en dergelijke. (wil niks oververhit hebben)

De voeding: 1 die echt 400W levert en niet na 3 maanden brak is.

De koeler(s): Misschien zit dat erbij, maar toch.. welk merk en voorwat ?

En deze superlastige in mijn geval.
Het moederbord: Heb op Tweakers artikelen over DDR3 gelezen en zie dat het verschil op dit moment echt niet uitmaakt ivg met DDR2... maarja wanneer dan wel...
Op dit moment is er de P35 Chipset die FSB 1333 ondersteund voor de nieuwe generatie 45nm processors oid & ddr3 geheugen.
Maar eind dit jaar komt er een nog betere chip uit heb ik gelezen.

Wat lijkt jullie het beste; een ddr2 mobo kopen die is getest is en perfect functioneerd en later een ddr3 mobo kopen of maar gelijk een ddr3 mobo om me zo maar voor te bereiden op de toekomst ?

En daarbij; Welk moederbord en waarom ?

Het geheugen: Wil dus 2gb ram en low latency (is sneller toch ?) en dus pc6400.

Maarja maakt die low latency uit en 800mhz geheugen of kan ik net zo goed langzamere erin zetten?

PS Ik ben niet serieus van plan om over te gaan klokken dus daar hoeft geen rekening mee gehouden te worden.

Hopelijk vraag ik nu niet teveel :rolleyes:


Ben hel benieuwd naar de reacties !

Mvg. Rogreslief :thumb:
 
Qua behuizing moet je niet zuinig gaan doen, mijn voorkeur gaat altijd uit naar AOpen. Zitten vaak over het algemeen ook wat betere voedingen bij. Qua koeler raadt ik je zalman aan, deze zijn erg stil.
 
Heel erg simpel, voor 700 euro of daaromtrent, koop jij geen systeem waaraan je "eisen" mag stellen. Dat systeem valt in het zogenaamde lowvbudget segment en daarin kan en mag je weinig verwachten.
 
Hoi,

Het lijkt erop dat je geen nieuwe pc wilt kopen maar zelf assembleren .... terwijl het erop lijkt dat je de klok hebt horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt.

Ga óf naar een dozenschuiver zoals de mediamarkt als er een aanbieding is.
Of naar een bedrijf als computerland, waar je je pc-wensen exact kunt opgeven, waarna zij kunnen kijken of dat wel in je budget past.
(zie advies pasja ... !!!)
 
Nou.. het zit zo.. ik heb wel aardig wat verstand van pc s en de ontwikkeling in die wereld op dit moment.

Maar als het gaat om een bepaald moederbord en die dan met me hard gewerkte centen ga kopen, wil ik geen miskopen doen en in de winkel zeggen ze wel meer...

En als advies vraag ik eigenlijk welk merk moederbord, geheugen etc dan een goed merk is en welk type als het ware... dat het lekker loopt samen.. en denk dat hier wel slimmeriken tussen zitten die daar vast mee kunnen helpen :eek:

Edit:
@ Valijn:

Snap wat je bedoeld met assambleren, ik vraag ook meer gericht advies van soort een moederbord dat ik al weet wat voor ik zeg maar wil kopen.

Mbt het moederbord.. ja socket 775; 1066 fsb ddr2 ram pc6400 ed... maarja welke is dan goed ? .. meer op die manier... sorry als daar dan niet mee te helpen valt

Mvg.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jij noemt een paar losse kreten. Zo praat je over 1066 FSB. Dat is leuk, maar hoort meer bij een highend systeem en niet bij een low budget systeem. Zo overweeg je ook een DDR3 voorbereid systeem. Alleen al 2 tot 3 giga DDR3 geheugen kost nu meer dan je hele budget bedraagt. Het heeft dus geen zin om "daarop voorbereid" te zijn.

Waar je handig aan doet is om een systeem kant en klaar te kopen. Wil je een zeer snel moederbord? Kijk dan eens rond naar de Asus P5B en zie wat pc dozenschuivers daarmee voor aanbiedingen hebben.
 
Laatst bewerkt:
Jij noemt een paar losse kreten. Zo praat je over 1066 FSB. Dat is leuk, maar hoort meer bij een highend systeem en niet bij een low budget systeem. Zo overweeg je ook een DDR3 voorbereid systeem. Alleen al 2 tot 3 giga DDR3 geheugen kost nu meer dan je hele budget bedraagt. Het heeft dus geen zin om "daarop voorbereid" te zijn....

Nou zon Asus moederbord kost net zoveel als een Gigabyte moederbord ..115 euro die ddr3 ondersteund en de quad core van intel.. en als er er gewoon ddr2 ram indoe dan ben ik toch ook voorbereid...

En voor 750 Euro kan je echt wel een high end systeem kopen.. behalve dan natuurlijk die dikke videokaart 8800 gts ofzo..

T gaat me er gewoon om wat van die onderdelen een goed merk en type is.. dus bedankt voor het geven van de tip.

IK weet iig wel zkr dat ik voor dat geld een e6600 heb (of zelfs 6750) die is goedkoper :cool: .. met gb ram en een goed moederbordje en 1 of andere videokaart.

Het gaat iig om de basis zonder videokaart... en mocht er geld overzijn dan plaats ik die erin.. want d8 zelf ook al dat het niet gnoeg geld was (high end) inclusief videokaart.. dus die mag er opzich ook wel buiten gelaten worden.:thumb:
 
Laat ik je uit de droom helpen (tot mijn spijt) Voor die +700 euro koop je absoluut geen highend systeem. Het toeval wil dat ik gisteren mijn nieuwe systeem heb besteld, klik maar eens in mijn profiel onder systeem en lees daar het e.e.a.
Als je wil weten wat mij dit gaat kosten.................. 2975 !!!
Dat is een highend systeem!

Edit:
en nog even voor de beeldvorming, in de prijs zit:
GEEN monitor -> heb ik al
GEEN printers -> heb ik al 2 stuks
GEEN scanner -> heb ik al
GEEN geluidsboxen -> heb ik al

Nog behoefte aan discussie over highend / budget systeem ????
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou als u eens naar www.tweakers.net gaat en dan op Pricewatch klikt.. en dan opzoekt..

-E6750 (want is goedkoper dan de E6600; hoe gek ook)
-2 GB Ram pc6400 (kingston).)
-Mobo Asus
-Hdd 320 gb of zelfs 500 (is ook iets van 90 zeg maar) of goedkoper kan ook...
-Voeding
-Behuizing
-Koeling

Dan kom je echt makkelijk met 700 aan zon pc iig... :thumb:

Maarja je hebt gelijk.. alleen het gaat me niet om hoe je zon pc kan noemen.. maar wat erin gaat zeg maar :p


Misschien heb ik dan geen High End maar ik vind de pc hierboven zeg maar High end (zet er bv een 8800 Ultra in)
En 2gb ram kan ik er ook zo f een keer bijkopen bv..

http://www.azerty.nl/producten/product_detail/89/34458/ga-p35c-ds3r.html

Dit is trouwens zon ddr3 moederbord en voor die prijs lijkt het me een goede investering voor de toekomst..

Edit:
Heb hier even een pc samengesteld...

-GigaByte GA-P35C-DS3R,Retail .....133 Euro

-G.E.I.L GB22GB6400C5DC , Black Dragon,2048MB, 800MHz, DDR2. PC6400, 2x .........97,96 Euro

-Intel Core 2 Duo,Boxed, E6750, Socket 775 ....180,04 Euro

-Seagate Barracuda ES, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II 82,51 Euro-

-X-Gear C888K, Zwart, rood (is inclusief 400 WatT voeding; kan ik later altijd nog een andere kopen) 41,58 Euro

Dit is dus zonder videokaart en het totaal is: € 535,24

Is dat een beetje oke ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Pasja... Hardstikke bedankt voor je reacties Pasja:thumb:

Kon misschien een beetje tegen je ingaan, sorry daarvoor...

Dan heb ik ook nog geld voor een videokaart rond de 200 Euro.

Dus daar ga ik nu even naar zoeken.

PS Ga denk ik voor een x1950xt ipv 1950 pro... die is 190 Euro van MSI, heb je nog iets hogere kloksnelheden dan bij een Asus bv..
 
Laatst bewerkt:
Dat kun je zelf opzoeken bij de mobofabrikant. Die hebben een zogenaamde QVL (Qualified Vendor List) met daarop de geheugenreepjes waarvan zij garanderen dat het feilloos werkt.
 
Ja, heb ik gedaan en er staat wel barweinig tussen,

Deze staat er niet bij..

Wel een de KingstonValue ram en de Hyper.. maar ook lang niet alle modellen..

Mja.. als je het zo bekijkt.. kan ik misschien btr Kingston halen.
 
Tja, als je geheugen neemt dat wel in die lijst wordt genoemd, mag je Gigabyte er opaan spreken als het niet goed en stabiel werkt. Aan de andere kant, er zijn zoveel merken en types, andere zouden zonder meer ook probleemloos moeten kunnen draaien. Maar nogmaals, met geheugen uit de QVL heb je 100% zekerheid.
 
Ja daar heb je helemaal gelijk in..

Maar laat de pc assambleren bij Azerty en dit wordt daarbij gezegd:

Azerty Montage volledig systeem 1 jaar garantie
Montage systeem 1 jaar garantie.

Wij zetten uw gewenste onderdelen in elkaar en monteren deze netjes af. Vervolgens testen wij het systeem op incompatabiliteit en met alle mogelijke software.
Eventuele defecte onderdelen of produkten die niet compatibel zijn, kunnen we direct oplossen. Daarmee voorkomen we tijdverlies en onnodige kosten voor u en voor ons.

Tevens heeft u 1 jaar garantie op de assemblage.
Indien er een onderdeel binnen 1 jaar defect is, vervangen we deze kosteloos. Ook assembleren we de hele computer weer en testen deze zoals de eerste assamblage.

Dus opzich kan ik het proberen denk ik ..
 
Laatst bewerkt:
Nou dat is mooi dan, ga ik het zo maar doen en mocht er iets aan de hand zijn dan hoor ik het wel van Azerty..

ALs geheugen niet perfect werkt, kan het dan zijn dat na een jaar het zomaar gek gaat doen of moet dat effect gelijk merkbaar zijn ?


Dit ziet er ook leuk uit trouwens (overgeclockte Q6600).
Die draait dus standaard 4x 2,4 Ghz en overgeclockt met standaard koelen en stabiel:

Nevertheless, this is also a very good result, equal to 43% frequency increase above the nominal.

--So, Kentsfield processors have every chance to be an interesting overclocker’s solution. Even though Conroe based CPUs can hit higher speeds, Kentsfield doesn’t fall too far behind them. Our testing participants could work stably at 3.5GHz without any additional cooling.--

Voor als je de link wil zien.
 
Laatst bewerkt:
Geheugen werkt bij een stabiliteitstest stabiel of het werkt niet (stabiel). Als het stabiel draait, dan zal het ook stabiel blijven draaien.

5x het woord stabiel in 2 zinnen met in totaal 22 woorden! En nog correct Nederlands ook ;) :D
 
Laatst bewerkt:
Hahaha :p

Erg duidelijk 'Stabiel ofniet' dus..

Heel erg bedankt weer :thumb:

Kom weer even.. nou heeft net iemand ineens het systeem naar een andere boeg gegooid en qua prijs scheelt het ook niet veel..

Deze dus en nu verander ik echt niks meer eraan:

Dit is het geworden
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan