Aanschaf router

• Onderwerp starter Onderwerp starter Maia
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Maia

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2012
Hallo,
Ik heb sinds kort een glasvezelverbinding. Op het bijgeleverde modem kan ik één PC bedraad aansluiten.
Nu wil ik een router aanschaffen zodat er meerdere personen draadloos kunnen internetten en tegelijkertijd wil ik liefst mijn PC bedraad aansluiten.
Welke router heb ik dan nodig? Ik heb wat zitten surfen maar zie door de bomen het bos niet meer en het prijsverschil tussen de ene en de andere router is ook aanzienlijk. Er wordt voornamelijk gewoon huis-tuin-en-keuken-geinternet.
Graag jullie advies.
Alvast bedankt, Maia

Hoe snel is je verbinding, hoeveel computers moeten erop, en wil je er wireless internet bij hebben... dat zijn denk ik de aller belangrijkste punten, daarmee kun je de zoektocht redelijk beperken... ook niet geheel onbelangrijk: wat is je budget?

Elke router is goed
Glasvezel heeft doorgaans een snelheid van 80 tot 100 megabit.

Dus met de hoeveelheid pc's hoef je ook geen zorgen te maken.
Zelfs niet als deze stevig downloaden.

Ben ik niet helemaal met je eens... als je een 25mbit of hoger abbo hebt, is het zeker niet elk router wat geschikt is. Als er een wens tot draadloos netwerk is, wat ook een goede snelheid moet halen met de verbinding, dan valt er al een groot deel af... als je een verbinding hebt van meer dan 100mbit is het zeker wenselijk om een router met gigabit aansluitingen te nemen, ook als je die niet in je pc hebt. dan kan het router in elk geval optimaal de snelheid verdelen, over meerdere 100 mbit aansluitingen

Laatst bewerkt:
Snelheid internet 30Mbit/s.
Ik heb een oude PC, die wil graag een kabel.
Daarnaast een laptop die graag draadloos.
En dan nog de kinderen die zo nu en dan langskomen. Zij hebben moderne apparatuur en willen dan ook graag draadloos kunnen internetten.
Doorgaans dus alleen die eerste twee en soms met z'n 4 of 5-en tegelijk.
Groet, Maia

Laatst bewerkt:
Nou,zo'n snelheid haalt een kabelaar als ziggo of upc ook.
Daar hoef je geen glasvezel verbinding voor te hebben.
In nuenen hebben ze onsnet en dat haalt 80 megabit.

Sneller had hier ook gekund maar is voor huis-tuin-en-keuken gebruik niet nodig.
En voor sneller betaal je wel elke maand meer.
UPC was niet goedkoper per maand. Ziggo heb ik niet naar gekeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan