Aanschaf spel server

Status
Niet open voor verdere reacties.

UilhoornJ

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2010
Berichten
12
Beste mensen,

Ik wil graag een dedicated spel server kopen. Nou heb ik al wat rond gesnuffeld maar ben niet veel wijzer geworden. Ik wil graag een website waar gewoon goede informatie staat over een systeem, of het meteen te gebruiken is of dat ik er nog dingen bij moet toevoegen. En natuurlijk duidelijke specificaties. Ik zou het geweldig vinden als iemand voor mij een goede en betrouwbare website heeft.

Alvast bedankt,

Jeroen.

edit: Ik wil graag een Thuisserver die ik ga gebruiken voor het maken van een spel server voor bijvoorbeeld Minecraft. Dit is het beste te doen met een MiniPC. Bedankt Tha Devil voor een handige link.
 
Laatst bewerkt:
Om welke spel gaat het?

Wil je een dedicated server huren en dan zelf deze inrichten of wil je een server met daarop de server al geconfigureerd?

Heb je al eens bij i3d.net gekeken?
 
Het gaat in dit geval om een aantal spellen. Minecraft, Starbound en Terraria. Maar ik wil gewoon een klein kastje in huis waar ik dit op kan maken. Ik wil niet een server huren gewoon een kast aanschaffen. Maar niet al te duur. Alles wat ik tot nu toe zie is allemaal boven de 1000€. Er zullen toch vast wel sites zijn die goedkope towers verkopen met 4 gb ram en een prima processor. Gewoon voor een thuis server. Als ik op een PC zoek, krijg ik allemaal ads met goede videokaarten enzo.. Wat ik juist niet wil. :p
 
Laatst bewerkt:
Wellicht geeft de Tweakers Desktop Best Buy Guide Editie januari 2013 je een aardige richting.

Ze gaan daar wel uit van virtualisatie, waarbij je dus vmWare ESXi installeert op je systeem om vervolgens daarin verschillende virtuele servers aan te maken. Zo kun je bijvoorbeeld een aparte server hebben voor Minecraft, een aparte voor Starbound en een voor Terraria op één systeem.

Je kunt dit ook niet doen en alleen een bepaalde versie van een besturingsysteem er op zetten, dat lijkt mij verder geen probleem.
 
Bedankt! Dat is ongeveer wat is zocht. Ik kwam er ondertussen achter dat ik niet zozeer een server wil. Maar een MiniPC. En ik ga niet met vmWare werken, want ik speel niet op al de servers tegelijk. Ik zorg dat teamviewer aanstaat ten alle tijden. Ik game namelijk op een laptop en game niet vaak thuis. Op deze manier kan ik wel samen blijven spelen met mijn vrienden.

Dit is wel een handig artikel wat je me stuurt. Dit ga ik zeker gebruiken. Geweldig bedankt! :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan