aanschaf TFT scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaikke

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2001
Vandaag een TFT scherm gekocht, met een cd met de driver , nu heb ik hem aangesloten en volgens mij is alles goed, hij werkt, mijn vraag is :
Moet die driver wel geinstalleerd worden,?? pc werkt op XP.!
Bedankt van Jaikke

De ervaring met mijn TFT scherm is dat de Win XP drivers over het algemeen voldoen.

Als er geen afwijkingen zijn mbt scherpte van letters en/of kleuren zijn gewoon de Win XP driver gebruiken.

Het kan natuurlijk zijn, afhankelijk van merk en type, dat er vanaf de CD allerlei utilities geinstalleerd kunnen worden.

Sommige drivers gaan als driver door het leven, terwijl ze zich zo eiglijk niet zouden mogen noemen. Sterker, sommige maken het systeem alleen maar trager en geven je enkel 99% reclamematriaal.
Aan de andere kant van de munt... soms zitten er ook weer handige instellingen bij waarvan je anders geen gebruik van kan maken.

Moeilijk he?:D
Voor de prestaties maakt het volgensmij niet uit, dus zou je voor de extra's moeten gaan.(?)

Heel kort door de bocht gezegd: monitordrivers bestaan niet, het zijn informatie (*.inf) bestanden die het besturingssysteem vertellen wat de monitor allemaal aankan, zodat je geen foute resolutie's en refreshrates kan kiezen. Soms wordt er nog een kleurprofiel aan gekoppeld, maar daarmee houdtr het meestal wel op.
Kortom, zolang jij de specificaties van de fabrikant niet overschrijdt heb je die 'driver' ook niet nodig.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan