Aanschaf van extra geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Winterwonder

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2008
Hallo allemaal,

Al een lange tijd heb ik mijn PC draaien op 512MB RAM, ik was nu van plan om dit te vermeerden, omdat sommige spellen gewoon echt niet draaien.
Heb 4 geheugenbanken waarvan er 2 gevuld zijn (2x256 dual channel). Graag wil ik hier 1GB bijvoegen (2x512 dual channel). Na een beetje rondzoeken kwam ik op deze uit:
Nanya 512MB PC3200 DDR CL3
Klik!

Voor de zekerheid wil ik weten of deze wel in mijn PC kan, zo ja of het goed samen gaat met mijn huidige 2x256 dual channel zodat ik uiteindelijk uit kan komen op 1536MB. Hier wat specificaties:

Moederbord:
CPU Type Intel Pentium 4, 2600 MHz (13 x 200)
Moederbordnaam Gigabyte GA-8ISXT (5 PCI, 1 AGP, 4 DDR DIMM, Audio, LAN, IEEE-1394)
Moederbord Chipset Intel Springdale i865PE
Systeemgeheugen 512 MB (PC3200 DDR SDRAM)
BIOS Type Award Modular (06/11/03)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)

Huidig Geheugen:
Modulenaam Samsung M3 68L3223ETM-CCC
Modulegrootte 256 MB (1 rank, 4 banks)
Moduletype Unbuffered
Geheugentype DDR SDRAM
Geheugensnelheid PC3200 (200 Mhz)
Modulebreedte 64 bit
Modulespanning SSTL 2.5

N.B. maximaal geheugen is 2GB.

Volgens mij komt alles overeen, alleen stond er op die website die ik gaf dat het voltage van die geheugenkaart 2.6V was, echter is die van in mijn PC 2.5V.
Bij voorbaat dank.

Jori Arts.

Laatst bewerkt:
wel ben je het dual channel gebeuren kwijt.
als je dit niet erg vind dan kan het.
wil je perse je dual channel houden dien je de zelfde hoeveelheid te heben

Hmm klopt ja.
Dus is het beter om 2x512MB aan te schaffen in Dual Channel en die 2x256 die er nu inzitten eruit te halen zodat ik 1GB heb, of toch maar gewoon erbij gooien zonder dual channel (1536MB)?
Wat geeft meer resultaten?

Daar zit eigenljik wel wat in, als ik het dan toch upgrade dan maar meteen het maximale.
Ga denk ik dezelfde module kopen als de link die ik gaf in de startpost maar dan de 1GB versie, kost €27,50 gewoon bij de winkel te koop :thumb:

Bedankt allemaal!

/close

lijkt me goed idee.

ik heb momenteel ook 2x 1gb nanya er zitten en het werkt prima

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan