Aanschaf workstation 2D CAD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo'n kaarten werken veel nauwkeuriger, preciezer, maken minder fouten en ze zijn gemaakt voor programmas zoals CAD (drivers en zo).

Hardware maakt zo ie zo geen fouten. Of er moet een fout in je driver (Softwarematig) zitten :)

Nauwkeuriger kan ik me wel bij voorstellen, maar ga je dan zien op een scherm? Denk dat je dat eerder ziet alleen achter de schermen, waar je geen zicht op hebt en eigenlijk geen mallemoer uitmaakt?

@subplayer zou je niet ipv die 300 watt een corsair cx 430 nemen? tis wel 5 euro meer maar dan heb je wel een 80+ bronze wat een stuk beter is

Laatst bewerkt:
ten eerste heb jij ddr 3 videogeheugen en de nieuwere kaarten ddr 5
daarnaast als deze kaarten niet beter zouden zijn in graphic design dan de jouwe zouden ze ze niet maken denk ik zomaar

@subplayer zou je niet ipv die 300 watt een corsair cx 430 nemen? tis wel 5 euro meer maar dan heb je wel een 80+ bronze wat een stuk beter is

1. Graag zou ik je er op willen wijzen dat je de volgende keer beter leest. Voordat je onnodig met verwijten gaat gooien. (Beide kaarten zijn DDR3)
2. Zoek het verschil is op Wikipedia tussen DDR3 en DDR5. Dat het gebruik bij autocad niet echt noodzakelijk (Het type geheugen).

Laatst bewerkt:
Nauwkeuriger kan ik me wel bij voorstellen, maar ga je dan zien op een scherm? Denk dat je dat eerder ziet alleen achter de schermen, waar je geen zicht op hebt en eigenlijk geen mallemoer uitmaakt?

Als je zo redeneert, waarom worden er dan zo'n kaarten voor die prijs gemaakt? En waarom worden ze dan ook gekocht en door anderen aangeraden?

@Bfortbattle
Jij had hier onlangs nog je eigen topic, ik zou jezelf de vraag eens stellen of je wel genoeg kennis hebt om advies te geven.

Waarom kijkt ts niet eerst eens waarom die pc te traag is i.p.v. een nieuwe pc
Op mijn systeem draai ik naar volle tevredenheid CAD (draftsight), 3D-CAD (ProDESKTOP) en DTP (Scribus)

AMD Sempron 1800 mhz
2 gyg ram
80 gb HD
nvidia FX5200 graka
Win XP SP3

Beste Willieth,
daar vraag je me wat:
wij werken binnen het bedrijf met Autocad (AUTODESK) 2012 en 2007, de nodige plugins om te pdf'en, converteren en verschillende printers/plotters.
Diverse viewers geinstalleerd, niet iedereen kiest voor het DWG formaat.
En daarbij komt de nodige software zoals Office, antivirus en meer van die meuk ..

Het draait dus niet alleen maar om Autocad.

Beste Willieth,
daar vraag je me wat:
wij werken binnen het bedrijf met Autocad (AUTODESK) 2012 en 2007, de nodige plugins om te pdf'en, converteren en verschillende printers/plotters.
Diverse viewers geinstalleerd, niet iedereen kiest voor het DWG formaat.
En daarbij komt de nodige software zoals Office, antivirus en meer van die meuk ..

Het draait dus niet alleen maar om Autocad.
Dat snap ik, maar bijvoorbeeld mijn zoontje heeft voor school een quadcore met 4 gyg intern en AutoCAD LT (schoolversie) is niet vooruit te branden.
Office, hopeloos. Opstarten:confused:

Die systemen met die software zouden snel moeten zijn, je draait geen Catia maar simpel AutoCAD voor 2D werk
Is er geen systeembeheerder die er eens naar kan kijken

Hardware maakt zo ie zo geen fouten. Of er moet een fout in je driver (Softwarematig) zitten :)

verschil tussen Quadro en normale Geforce kaarten zit em idd in de drivers
de kleur weergaven voor quadro kaarten zijn VEEL nauwkeuriger dan zon geforce kaart die heel snel alles op het beeld scherm moet smijten om bij te blijven met wat er gebeurd (FPS is daar het hoofddoel)
verder komen dit soort videokaartjes ook met extra features om het maken van de content te vergemakkelijken grids lines voor het beeld extra beeld indelingen etc

en Cad kan ook via de gpu grafisch renderen wat met zon Quadro kaart veel sneller zal gaan dan met een game kaart
Quadro 600 zou je dan eigenlijk moeten vergelijken met een GTX660ti

@ts
raid 10 is wel een oplossing voor wat jij wilt denk ik zo
zo behoud je de veligheid van je data en worden je bestanden snel weg geschreven en geladen

echter zal het prijzen kaartje dan wel een stukje hoger liggen denk ik zo

Xeons zijn voor servers bedoeld
autocad is niet echt super multithreaded dus ik zou de focus leggen op een cpu die hoog geklocked is met 4 cores max de i7 3770K overclocked naar 4.5Ghz zou dan perfect zijn
je kan ook voor de i5 3570K gaan

EDIT: ik heb meerdere systemen 1 flink over budget maar voldoet volledig aan jou eisen en komt ook met redundancy
en 1 op budget

de eerste :klikerdeklik
hierbij zitten 4 HDD's van 500GB de bedoeling is om deze in een raid 0+1 (oftewel 10) opstelling te zetten het moederbord ondersteund dit.
hier behoud je 1TB opslag ruimte over, de andere Terabyte word gebruikt om de data te mirroren want Raid 0 alleen is nogal onveilig.
en zo behoud je ook de snelheid van raid 0, dit is zo 250mbps read and write en dat is vrij snel voor HDD's
er zit een Quadro 600 kaartje bij voor juiste kleur weer gaven en extra features om je Beeldscherm in te stellen met grid lines en om meerdere windows schermen te krijgen op 1 beeld scherm
16GB werkgeheugen, 120GB SSD voor OS en je CAD programma's zodat dit snel opstart
i7 3770K deze kun je overklocken naar 4.5ghz (zeer simpel en vrij veilig)
Scythe mugen 3 koeler, Windows 7 Pro 64 bit (kan ook home premium nemen scheelt 50 euro)

EDIT: 2
klikerdeklik
i7 3770 cpu, B75 moederbord kan niet overklokken, 16GB werkgeheugen, w7 pro 64 bit (kan ook home premium nemen scheelt 50 euro), 500GB opslag, quadro 600 videokaart.

EDIT: en de laatste klikerdeklik
i5 3570, b75 moederbord,16gb werkgeheugen, w7 64bit home premium, 500GB HDD, quadro 600 videokaart.

Laatst bewerkt:
verschil tussen Quadro en normale Geforce kaarten zit em idd in de drivers
(kan ook home premium nemen scheelt 50 euro)[/I], 500GB opslag, quadro 600 videokaart.
w7 64bit home premium,

Kijk dat geeft duidelijkheid ook over dat stukje multi threaden heb je gelijk :)
Hij heeft wel degelijk professional nodig, omdat de pc in een netwerk omgeving komt te staan. Met een Domein naam, neem ik aan? (Je kan Home wel in een werkgroep kwijt)

Windows 7 home ondersteund dit niet.
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/469605-Windows-7-niet-in-domein-te-plaatsen

Quadro series is gemaakt voor CAD applicaties, met name voor rendering en 3D presteren ze veel beter dan prijsvergelijkbare gamers GPU's. Ik heb een paar weken geleden ook dit gehad: gamers GPU vs CAD GPU voor mijn niuwe systeem. Ik kan je ook mijn mandje doorsturen, dan kan je even kijken of het wat is. Monitor en OS heb ik eruit, dit is precies wat ik heb gekocht (ook voor AutoCAD en Microstation) met Dell U2412M monitor en Win7

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...357031]=1&product[496940]=1&product[508195]=1

Mijn prioriteit was dat de systeem super stil moet zijn en geschikt voor CAD.

TS had een vraag over "Aanschaf workstation 2D CAD" niet over Catia, Pro/E of andere 3D progjes

@Raazno: Aantrekkelijk systeem, zeker icm de SSD ..
@Firestorm: Ook een zeer aantrekkelijk systeem, (edit 2).

Ik neem beiden in overweging..

Hartelijk dank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan