Aanschaffen Laptop ( Prio; Gamen )

Status
Niet open voor verdere reacties.

JensvK

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2012
Hallo,

Allereerst wil ik me even voorstellen ( aangezien ik hier nieuw ben )
Ik ben Jens van Katwijk 24 jaar heb enig ervaring met hardware en software.
Heb mijn eigen hier aangemeld om het een en ander te vragen maar ook om meer te leren over hardware/software/pc etc.

Ik ben opzoek naar een Laptop die vooral geschikt is om te gamen. Op dit moment speel ik games zoals League of Legends / Dungeon Defenders / MW3 / Skyrim en in toekomst bijv Diablo 3.
Wil deze games toch minimaal op medium snel en soepel kunnen spelen.
Verder zal de laptop gebruikt worden voor surfen/mail/office etc

Heb het een en andere gehoord over merken en neig toch meer naar asus. ( Meningen zijn hier over verdeeld dus graag ook jullie mening welk merk goed is en waarom.

Enkele vereisten:
Processor: Intel
Schermresolutie: weet niet of alle of de meeste games op een standaard resolutie staan. Minimaal 15,6’‘
Mijn budget zit tussen de € 600,- en €800,-

Kortom een mooie maar snelle laptop waar ik toch goed games op kan spelen

Kan zo niet meer bedenken, waarschijnlijk willen jullie nog wel het een en ander weten dan hoor ik dat graag.

Zie jullie reacties graag tegemoet.

Jens

Mijn vrouw heeft een Dell XPS-15. Die voldoet volgens mij aan de meeste van je eisen. Houdt er wel rekening mee dat "gaming" op de meeste laptops voor je budget wel beperkt is. De meeste genoemde games draaien prima, met wat voorbehoud rond skyrim, wat toch echt een hele andere grafische klasse is dan de andere genoemde spelletjes.

Een "Echte" gaming laptop moet je toch al snel naar de 1300+ euro budget. Je zult dus een afweging moeten maken. De meeste laptops in die klasse zullen een 540M of 555M hebben in de hogere prijsklasse. Dat zijn redelijke kaarten, maar qua snelheid gelijk aan desktop kaarten uit het lagere middensegment. Dat is ook het soort performance wat je moet verwachten.

Ik denk dat ASUS en Dell inderdaad de merken zijn waar je het beste naar kan kijken. de XPS-15 heeft een aluminium body en grote speakers voor beter geluid. ASUS heeft en soortgelijk aanbod maar ik ben de naam even kwijt. Overigens zegt 15" weinig over de resolutie. Je hebt 15" schermen van 1300x700 tot 1920x1080.

Ik heb zitten kijken bij asus op tweakers.net . Zit er veel verschil tussen i5 2557m en I7 2630QM?

En heb wat geselecteerd en vergelijkt weet niet of iemand kan kijken wat uit dit rijtje de beste is. ( hoop dat link werkt )

http://tweakers.net/pricewatch/cat/...MQGVQzoerI44Y3QqwOkuINvwVxTmIhsp2gHJ2dWfU8z18

en zijn deze laptops goed waar ik hem voor wil hebben of zijn er nog andere ( betere ) laptops.

Zie ook dat er een Dell XS-17 tussen staat. Heb zelf geen ervaring met Dell en laptops zal is rond surfen naar meningen.

Graag jullie mening en alvast bedankt :D

Bij dell kun je de laptop zelf samenstellen. De standaardprijs is dus vaak geen goede indicatie. Gewoon even naar dell surfen. de XPS-17 is de 17" versie, verder hetzelfde. Je kunt beter een goede 15 pakken dan een basis 17 (vaak).

De i7 is een quadcore, de i5 een dualcore. Voor veel dingen is de I7 wat sneller, maar voor games maakt het niet zoveel uit. De Dell kan ook uitgevoerd worden met de i7.

De geselecteerde ASUSen zijn grotendeels gelijk qua capaciteiten, echter hebben de "N" versies full HD. De K versies hebben slechts 1400x700. Ze hebben allen de reeds voorspelde 540m :)

Ben opzoek naar de laptop met beste prestatie voor mijn prijs. Zoals ik al zei Dell moet ik me nog in verdiepen. Toch neig ik nu al meer naar Asus.

Ik heb zitten kijken naar grafische verschil tussen 540m en 555m. voor 50 euro meer heb ik een 555m ( http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/288240;286519 ) die net wat meer aan kan. enige nadeel tussen deze 2 is dat de laptop met de 555m maar 2 usb en minder opslaggeheugen heeft.

ook zat ik te kijken als ik mijn budget opschroef naar 900 a 950 er weinig verschil of andere kaarten / CPU. Waardoor ik toch denk dat ik voor wat minder geld ongeveer de zelfde prestatie heb?

Ik denk dat dat wel klopt. Zoals ik al aangaf in mijn eerste post liggen de prijzen voor echt betere performance al snel rond de 1300. Tussen zeg 650 en 1000 is het bijna altijd i5/i7 plus 540/555 met variaties in geheugen en HD etc

Ik heb nog eens zitten vergelijken met diverse laptops en denk dat mijn keuze is gevallen op de Asus N55SF-S1366V
http://tweakers.net/pricewatch/295244/asus-n55sf-s1366v.html#tab:info

Deze is toch net iets beter dan de N53SV-S1766V en de N55SF-S1060V

http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/288240;286519

vergelijking met alle 3: http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/295244;288240;286519

Graag jullie laatste mening daarover :D ( of andere laptops )

EDIT: Vriend van me kwam nog met een laptop. Een HP Pavilion dv6-6b41ed
Nou heb ik al helemaal geen ervaring met HP. Graag jullie mening over de HP en de Asus N55SF-S1366V

Link HP Pavilion http://tweakers.net/pricewatch/296178/hp-pavilion-dv6-6b41ed.html#tab:info

Laatst bewerkt:
Let wel op dat die HP slechts op 1 locatie voor 900 staat, elders allemaal 1000. Je kunt er dus tegenaan lopen dat die ene shop weigert te leveren voor 900. Indien je hem wel op kan pikken voor 900 is het natuurlijk een mooi alternatief (qua specs).

De 1366V heeft inderdaad de beste specs, maar is ook gewoon 50 euro duurder, dus normale prijsevolutie tov de 1060

Let wel op dat die HP slechts op 1 locatie voor 900 staat, elders allemaal 1000. Je kunt er dus tegenaan lopen dat die ene shop weigert te leveren voor 900. Indien je hem wel op kan pikken voor 900 is het natuurlijk een mooi alternatief (qua specs).

De 1366V heeft inderdaad de beste specs, maar is ook gewoon 50 euro duurder, dus normale prijsevolutie tov de 1060

Mooi alternatief? Qua specs zit hij redelijk in dezelfde richting. Voor gamen is de videokaart belangrijkst. De Hp heeft als ik het goed heb de betere videokaart tov de 1366V. Het is misschien niet heel veel maar is wel beter voor het zelfde geld. enigste verschil is dat de 1366 tot 3.1 hz gaat weet niet of dit zoveel invloed heeft op gamen. Weet alleen niet of HP goed aangeschreven staat Asus ziet er top uit Hp is denk iets meer waar voor mijn geld.

Enkele vereisten:
Processor: Intel
Schermresolutie: weet niet of alle of de meeste games op een standaard resolutie staan. Minimaal 15,6’‘
Mijn budget zit tussen de € 600,- en €800,-

Kortom een mooie maar snelle laptop waar ik toch goed games op kan spelen

Ik heb de acer gekocht en ik ben er echt super blij mee. (Acer Aspire 5755G-2678G64MN) Ik speel ook MW3 met de laptop.

Laatst bewerkt:
Zoals ik al aangaf. De HP is inderdaad qua gaming het beste, maar kost normaal 1000, geen 900 (vandaar ook mijn eerste zinnen in de vorige post)

De 1366V heeft ook een 7200RPM harddisk tov de 1060V 5400RPM. DWZ dat de harddisk potentieel 30% sneller is. Ook niet geheel onbelangrijk voor het laden van levels etc. Natuurlijk van ondergeschikt belang tov de videokaart maar het weegt zeker mee.

HP heeft heel fluctuerende reviews en ervaringen. De duurdere bedrijfslaptops zijn bijna allemaal top qua support en qualiteit. Voor particulieren is het nogal wisselend. Echter is ASUS ook niet altijd toonbeeld van klantgerichtheid. Als je hem kan krijgen voor 900 lijkt het me zeker de beste qua graphics.

Zoals ik al aangaf. De HP is inderdaad qua gaming het beste, maar kost normaal 1000, geen 900 (vandaar ook mijn eerste zinnen in de vorige post)

De 1366V heeft ook een 7200RPM harddisk tov de 1060V 5400RPM. DWZ dat de harddisk potentieel 30% sneller is. Ook niet geheel onbelangrijk voor het laden van levels etc. Natuurlijk van ondergeschikt belang tov de videokaart maar het weegt zeker mee.

HP heeft heel fluctuerende reviews en ervaringen. De duurdere bedrijfslaptops zijn bijna allemaal top qua support en qualiteit. Voor particulieren is het nogal wisselend. Echter is ASUS ook niet altijd toonbeeld van klantgerichtheid. Als je hem kan krijgen voor 900 lijkt het me zeker de beste qua graphics.

Ja klopt. Denk dan toch dat ik voor de Asus 1366v hij is dan grafisch een heel klein beetje minder maar zit wel blu ray in en hardeschijf zit op 7200rpm.

Wampier super bedankt voor je reacties en tijd om mij te helpen:thumb:.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan