Aanschaffen router

Status
Niet open voor verdere reacties.

kweetnietje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 sep 2012
Hallo,

Ik wil een router aanschaffen, maar heb hier totaal geen verstand van.
Op google gekeken, kom hier veel routers tegen met veel uiteenlopende prijzen. Ik neem aan dat er wel verschil zit tussen een router van 39 Euro en één van 99 Euro.
Waar moet ik op letten voor aanschaf?
Graag jullie advies, Groetjes

Hallo,

Op het aantal LAN-Poorten(meest bepalend bij het aantal pc's dat een kabel verbinding nodig heeft). Op het Draadloze gedeelte(300N kopen).

Op het merkt moet je letten niet ieder merk is even goed in routers. Zelf zou ik als ik advies geef een linksys by cisco kopen.

LAN-poorten......heeft dat te maken met hoeveel apparaten erop aangesloten worden (jaja, ik doe mijn naam eer aan).
Mocht dat zo zijn, het is de bedoeling dat er een labtop en een printer (canon MG5350) op gaan en eventueel de WIJ (niet echt belangrijk deze laatste).

Ik ben gelijk aan het googelen, en kom veel verschillende linksys by cisco tegen, weet je misschien ook een type?
Ik zit nu naar een EA2700 te kijken, deze kost 99,99

Hallo,

Ik neem aan dat WIJ een WII is?(die kan draadloos is weer een LAN-Poort vrij. Meeste routers zijn met 4 LAN-Poorten(Kabel dus). Neem aan dat de laptop draadloos verbonden kan worden? Is de canon printer ook voor een WiFi netwerk bestemd?(dus draadloos kan verbonden worden).

Ik weet het een heleboel vragen. Stel dat je een paar dingen wilt gaan koppelen met kabel dan is de Linksys by Cisco E2000 of E3000 een aanrader, zijn wel wat ouder maar voldoen denk ik prima. Als ik de situatie zo inschat.

Ja, haha, bedoelde inderdaad de WII. En de labtop en printer zijn geschikt voor het Wifi netwerk.
Ik heb nu de E900 gevonden

Beschrijving
Verbinding met het internet binnen enkele minuten. Dat kan met deze Linksys E900 Wireless-N300-router. Met een hoge snelheid tot 300 mbps en werkt via de MIMO-antennetechnologie voor een betrouwbaar bereik met 2 interne antenne's. Heeft 4 Ethernet-poorten en is eenvoudig te installeren door de de bijgeleverde Cisco Connect-software.

Is deze geschikt?

Hallo,

Die is goed. De 300N heeft alleen zin als je netwerkkaart van de laptop ook 300N is. De WII kan je draadloos verbinden.

Dank je voor je hulp. Ik heb bovenstaande besteld

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan