Aanschouw website

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stanley19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Berichten
2.258
Hi iedereen,

Ik heb deze website gemaakt in opdracht van mijn hogeschool, Academie voor ICT & Management te Breda. Ik zal deze website na goedkeuring van de beoordelaar aanbieden aan de jeugdclub.
Dit is mijn eerste serieuse website.


Dus wees mild met kritiek.

http://www.sjphonk.tk
(als de pagina niet snel laadt zijn er problemen bij dot.tk)

Groeten Stanley Lachman
 
;) 1 spellingsfoutje gevonden. Het inschrijftermijn duurde tot 20 Juni 2003. moet zijn de inschrijftermijn.
 
verander de lay-out. Het ziet er op het eerste gezicht niet echt professioneel uit. Als je alle scherpe hoeken afrond is het al een stuk beter.
Bovendie zijn de kleuren een beetje saai, de pagina houdt de aandacht niet vast.

het grijze valk waar de tekst in staat is te klein. Er komt een witte rand omheen en de laatste regel staat in die witte rand. Ziet er erg raar uit.
De muziek die in de jeugdhonk gedraaid wordt, mogen de jongeren zelf kiezen
punt vergeten... :)

Blijf op de hoogte van die nieuwste muziek met de Wanadoo top40:
Wanadoo top 40
niet echt consequent. Top40 of Top 40?
 
Hoe maak ik de frames 'rond' in de website.


Hoe pas ik de frames aan zodat ze ook te zien zijn in resolutie 800 x 600 en niet alleen in 1024 x 768

Welke kleuren zijn wel 'vrolijk' en niet zo saai.

Zouden jullie ook commentaar kunnen geven op
http://www.sjpprinsenbeek.nl

(de orginele huidige site)
 
Geplaatst door Stanley19
Hoe maak ik de frames 'rond' in de website.


Hoe pas ik de frames aan zodat ze ook te zien zijn in resolutie 800 x 600 en niet alleen in 1024 x 768
dat weet ik niet. Van websites bouwen heb ik geen verstand...
Welke kleuren zijn wel 'vrolijk' en niet zo saai.
Je zegt het zelf al. Kleuren zijn vrolijk. De zwart-wit tinten die nu op de site te vinden zijn, zijn niet echt vrolijk.

Je moet even bedenken wat je precies wil.. De achtergrond in deze stemmige stijl houden en met kleurdetails werken of juist een kleurige website maken.

Ik vind dat je voor een jongerencentrum best een mooi kleurtje als achtergrond kunt nemen. Welke kleur heeft het pand waar dit centrum is? (of welke kleur hebben de deuren, zoiets...) Of neem een kleur die past bij de het embleem van de stichting, zoiets.

Zorg dat je het kleurgebruik niet overdrijft. Dus dat de website geen pijn doet aan je ogen en je ook niet aan een zuurstok doet denken ;)

Zouden jullie ook commentaar kunnen geven op
http://www.sjpprinsenbeek.nl/
-erg rommelige site.
-gele letters op een witte achtergrond
-tekst niet gecentreerd op beige vlak
-ik zeg het nog maar een keer, doordat de plaatjes en links slecht gecentreerd zijn doet het geheel erg rommelig aan
-vooral de pagina fotoos ziet er slecht uit (en is fout geschreven: foto's)
-de laatste twee knoppen linken nergens naar toe...

is deze site ook gemaakt door dat bedrijf (link op homepage) of alleen gehost?
 
Geplaatst door Stanley19
gemaakt door het webdesign bureau
ik vind het eerlijk gezegd niet echt reclame voor dat bureau, maar goed

Als de site voor een jongerencentrum is moet je zorgen dat de site een beetje speels is (weet je wat ik bedoel?) maar het moet wel een beetje ordelijk zijn...
 
hmmz in mijn verslag van de website heb ik juist gezegd dat ik de orginele website afkeurde omdat hij te speels was....

ik wilde juist een serieuze website maken met niet te veel felle kleuren en ballonnetjes etc..eek
 
Geplaatst door Stanley19
hmmz in mijn verslag van de website heb ik juist gezegd dat ik de orginele website afkeurde omdat hij te speels was....

ik wilde juist een serieuze website maken met niet te veel felle kleuren en ballonnetjes etc..eek
waarom dat? "van, voor en door jongeren" in begrafeniskleuren? Beetje raar...

Nee, ik zou er toch wel wat kleur in doen, maar de huidige site is echt té rommelig...
 
hoe?

Verder ben ik het met meelman eens dat het te donkere kleuren zijn.

Lettertype is ook nog iets kleins maar voor de bezoeker is het een stuk opvallender en fijner.

Verder is het een kwestie van smaak.

Over hoe je 800X600 wil en 1024X768 wil ik je eventueel wel een keer mailen. Maar dat is vrij lastig om hier te vertellen.

Maar ik moet zo gaan werken. Je hoort nog wel van me dan.
 
Ik ga akkoord over die kleuren..
zwart en grijs gecombineerd met rood zijn al vlug ervaren als nogal depressief.

Verder vind ik dat het lijkt of de grijze frame niet tot de site behoord.. alsof hij vlug vlug op het scherm 'geplakt' is als je weet wat ik bedoel, maar ik denk dat ook dit weer grotendeels aan de kleuren te wijten is.
Dus wat ik als advies zou geven is: bekijk je kleurenpalet nog eens goed en ik denk dat er daarmee al een heel grote vooruitgang geboekt zou kunnen worden.

Ik moet wel zeggen dat je al voor een enorme verbetering hebt gezorgd ten opzichte van versie 1.. met alle respect voor de maker ervan.. maar op die site surfen maakt me misselijk :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan