aansluit perikelen UPC decoder,computer versterker en LCD Tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

rover8772

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2007
Ik heb de volgende app:

Onkyo TX-SR605 versterker (2x HDMI in / 1x HDMI uit)
UPC Mediabox HD DVR Cisco
Philips 42PFL9632D/10 LCD TV
PC met Radeon 2400 DVI > HDMI verloop

eerste probleem: de PC 'herkend' de LCD TV niet als deze rechtstreeks is aangesloten op de videokaart, echter wanneer ik de versterker aansluit, 'ziet' de videokaart de Onkyo versterker wel. Heb dan ook beeld op de LCD (via versterker dus). Op zich geen probleem, alleen wat omslachtig. (geluid loopt via digitaal coax naar versterker) Sluit ik mijn HP monitor aan, wordt deze ook gewoon herkend, is dus een probleem van de TV denk ik?

probleem 2:
Nu heb ik sinds kort een UPC HD decoder met DVR van Cisco, en het vreemde hieraan is, dat als ik die via HDMI aansluit op de TV, heb ik beeld, echter sluit ik een 2e HDMI aan (de PC via de versterker dus) op de tv, valt direct het HDMI signaal weg van de decoder en is alleen nog maar terug te halen, door de 2e HDMI uit de tv te halen en de decoder opnieuw op te starten.
Bij mijn oude decoder (zonder DVR) werkte het wel gewoon prima.
Ik heb al een andere decoder gekregen, de firmware van de TV en decoder ge-update, maar nog steeds wil het niet via HDMI werken.

Sluit ik alles aan op de versterker (dus PC en decoder) werkt het wel goed, maar is nogal omslachtig om altijd de versterker aan te zetten, wil ik beeld op TV hebben.

Iemand enig idee? (zou een HDMI switch iets kunnen zijn)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan