aansluiten bedrading analoge lijn (België)

• Onderwerp starter Onderwerp starter D@nny
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

D@nny

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi,

Mijn vraag staat al zo goed als volledig in de titel.
Ik heb een huis gekocht en daar komt een telefoondraad binnen maar die was niet meer aangesloten, de kleuren zijn wit, paars, groen, blauw.
Nu meen ik te weten dat er normaal maar twee kabeltjes moeten aangesloten worden maar welke en hoe? Wie weet hierop het antwoord? Het is in België dus dat is misschien wat anders dan in Nederland?

Groeten,

Hallo

Indien ze korrekt zijn aangesloten in de centrale , is het de witte en de blauwe draad .

Deze dienen uiteindelijk te worden aangesloten op klem a en b van zo'n telefoondoosje , waarin dan te telefoon kan geplugd worden.

Indien aangesloten in de centrale , kan snel worden gecontroleerd d.m.v. een voltmeter , er dient dan een wisselspanning te worden gemeten .

Voor de volledigheid , zowel gewone telefoon , of adsl , er worden altijd slechts 2 draadjes gebruikt.

Peter

Bedankt

Hoi,

Bedankt voor jullie reaktie, ik heb ze wel pas vandaag gelezen omdat ik een mail kreeg via Watchdog, voor de rest had ik nog geen melding van nieuwe berichten gekregen. :(

Zoals Peter het zegt zo heb ik het ondertussen enkele keren gehoord en ook aangesloten, nu is het wachten op Belgacom.

Groeten en bedankt,
Danny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan