aansluiten cpu koeler mobo

Status
Niet open voor verdere reacties.

BButs

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2007
Ik sta op het punt een Zalman cnps 7700 koeler te installeren op mijn mobo AX4PE MAX.
Ik heb de hele handleiding doorgenomen en ik zie geen problemen,
Het enig waar ik onzeker over ben is de aansluiting op het mobo.
In de handleiding staat het volgende:
"Connect the appropiate 3-pin connector on the cable to the motherboard fan header and the CNPS7700`S fan connector"
Het probleem is dat ik maar 1 kabeltje heb waar er 2 in de handleiding staan.
De handleiding laat 2 kabeltjes zien die aan dezelfde kant uit de fanmate komen. Uit mijn fanmate komt maar een kabeltje (drie snoertjes(zwart,rood, wit.) en er heeft zotezien ook nooit een tweede kabeltje gezeten.
Op de koeler zit ook een drie-aderig kabeltje(ook drie snoertjes zwart, rood, wit.) en dik had gedacht dat die gewoon naar mijn -CPUFAN1 Connector met H/W Monitoring Function- zou gaan.
Maar hoe sluit ik die FanMate dan aan.
Kan iemand mij helpen?

Aan die fanmate [2] horen echt 2 kabeltjes te zitten..... De fanmate 1 had aan één kant een kabeltje en aan de andere kant drie pinnetjes waar de connector van de fan dan op paste.... Het is trouwens niet nodig om de fanmate te gebruiken als je een MoBo hebt dat zelf naar behoefte van de cpu het toerental regelt [dat doen zeer veel MoBo's] ... het kan zelfs tegen je werken als de cpu schreeuwt om "lucht" en het MoBo gooit alles open, maar de fanmate "hangt op de rem".......

attachment.php

Bijlagen

• b_70.jpg
    b_70.jpg
    26,2 KB · Weergaven: 79
Laatst bewerkt:
Aan die fanmate [2] horen echt 2 kabeltjes te zitten..... De fanmate 1 had aan één kant een kabeltje en aan de andere kant drie pinnetjes waar de connector van de fan dan op paste.... Het is trouwens niet nodig om de fanmate te gebruiken als je een MoBo hebt dat zelf naar behoefte van de cpu het toerental regelt [dat doen zeer veel MoBo's] ... het kan zelfs tegen je werken als de cpu schreeuwt om "lucht" en het MoBo gooit alles open, maar de fanmate "hangt op de rem".......

attachment.php

Oke bedankt,
Ik heb alleen Fanmate 1, dat staat erop en daar komt maar 1 drieaderig kabeltje uit
Fanmate 2 is voor buiten op de behuizing met 6-pins connector (Sh......) o, nee ze heten allebei fanmate 2.....
Ik hoop dat ik het inderdaad zonder fanmate kan gebruiken anders moet ik daar eerst achteraan.
Mijn mobo heeft Silent PC onboard als ik die fanmate niet gebruik dan werkt de koeler gewoon zonder problemen denk je?

Laatst bewerkt:
Die koeler kan je perfect gebruiken zonder de FanMate ertussen. Heb dat zelf hier ook zo gedaan met men ZalMan koeler, zonder de FanMate :)

Die koeler kan je perfect gebruiken zonder de FanMate ertussen. Heb dat zelf hier ook zo gedaan met men ZalMan koeler, zonder de FanMate :)

Oké, orgen doen. Ik neem er nu een biertje op en ga eruit.
Allen bedankt voor de reacties

http://www.helpmij.nl/forum/images/smilies/smile.gif

Welnu dan; de koeler en de nieuwe cpu P4 2.6 en ook 512 mb extra geheugen zitten er in en het functioneert. :D
Ik heb meteen Everest laten draaien om te controleren of alles herkend is en het lijkt allemaal te kloppen.
Het enig wat me tegenvalt is de geluidsproductie. :shocked:
Ik kan niet echt veel verschil merken. Maar ik vermoed dat de geluidsproductie of van de voedingsventilator komt of van de harde schijf.:( Ik weet nog niet wat ik daar aan moet doen.
Maar de snelheid!!!!!!!!!!:thumb::thumb::D
Hij reageert "bij wijze van spreken" weer als een vurig paard.:)
Ik ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken in het dagelijks gebruik.:D:D

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan