Aansluiten Externe HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mentara

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2006
Ik heb nu reeds een goeie maand een Maxtor 6 L 160PO aangeschaft en in een externe behuizing gestopt om deze te doen functioneren als externe HD. Reeds van in het begin werkte deze niet altijd bij het aansluiten ervan. De apparaatbeheer herkent hem dan wel, en beweert dat alles van het apparaat correct werkt, maar hij toont hem alleen niet.

Het vreemde is dat hij het een poosje wel deed, en dan weer niet, en op sommige andere pc's loopt het aansluiten ervan ook heel moeizaam. Wat kan de oorzaak hiervan zijn?

Mijn eigen pc:
Windows XP met SP2, 1 gig ram, radeon 9800 Pro, Pentium 4 (2,8)

Dank bij voorbaat!

Maarten.

en hoe is de hd aangesloten.
master, slave, cabelselect.
usb
firewire

Oh, excuseer. USB 2.0 :)

En misschien nog een belangrijk detail: de volgorde waarin ik vb eerst de usb kabel inplug en dan pas mijn schijf van stroom voorzie of omgekeerd kan het toestel ineens wel doen werken, maar dit werkt niet altijd.

Laatst bewerkt:
en nu nog even vertellen hoe de harddisk is ingesteld
slave, master of cabelselect

Mentara zei:
Oh, excuseer. USB 2.0 :)

En misschien nog een belangrijk detail: de volgorde waarin ik vb eerst de usb kabel inplug en dan pas mijn schijf van stroom voorzie of omgekeerd kan het toestel ineens wel doen werken, maar dit werkt niet altijd.

Een vriend van me had dit ook met zijn laptop. Een USB hub met eigen voeding was de oplossing.

puppie zei:
en nu nog even vertellen hoe de harddisk is ingesteld
slave, master of cabelselect

Is er een manier om dit te checken zonder mijn pc open te maken? :confused:

patrickt zei:
Een vriend van me had dit ook met zijn laptop. Een USB hub met eigen voeding was de oplossing.
Hmm, wel niet echt handig om die schijf vaak te verplaatsen naar andere pc's... Maar als het echt de enige oplossing zou zijn, is het misschien wel de investering waard. THX! :)

Laatst bewerkt:
eeuuhhhh we praten toch over extern...waarom dan de computer openmaken?

Ja, ook, waar, ik vergeet soms dat het een gewone harde schijf in een behuizing is. Ik zal die even openmaken, Hoe zou het blokje moeten zitten om correct te zijn?

Dan staat hij in slave. Heb hem in master geplaatst nu, maar het resultaat blijft hetzelfde: herkenning, maar geen weergave.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan