aansluiten home cinema set op mediaspeler en tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

hjegberink

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jun 2010
Hallo,

Ik probeer mijn home cinema set op mijn tv en mediaspeler aan te sluiten, alleen lukt het me niet om het geluid via de home cinema set af te spelen. Ik ben een redelijke leek en hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik heb:
- een Samsung full hd tv LE40A656
- een Samsung home cinema set HT-C350
- een WD tv live media speler

Ik wil graag het beeld via de tv afspelen en het geluid via de home cinema set. Ik heb van de media speler een hdmi kabel naar de tv aangesloten en dat werkt naar behoren (beeld en geluid). Vervolgens heb ik een optische kabel van de mediaspeler naar de cinema set aangesloten en die vervolgens op de optische ingang als bron gezet.
De mediaspeler staat op digitale audio output (en dat zou volgens de handleiding betekenen dat de optische uitgang gebruikt wordt), maar geen succes.

De tv en cinema set beschikken over AnyNet en koppelen zich aan elkaar, maar ook als dit is uitgeschakeld; geen geluid op de cinema set.

Ik heb ook geprobeerd de mediaspeler via hdmi op de tv aan te sluiten om vervolgens de optische kabel van de tv aan te sluiten op de cinema set. Ook dan krijg ik geen geluid op de cinema set.

Heeft iemand een idee wat ik fout doe en wat ik kan doen om het werkend te krijgen?

Groeten

Henk Jan Egberink

Heb je wel al enig geluid uit de dolby set gekregen? Het lijkt me dat je alles goed hebt aangesloten en de moeite neemt om handleidingen te lezen, dus ofwel is het een defect of je hebt toch iets over het hoofd gezien.. Staat de versterker wel goed ingesteld, scheelt er niets met de instellingen van de boxen? Kijk alles nog eens goed na en probeer eventueel eens een gewone RCA kabel..

Ja ik krijg wel geluid uit de set. Dvd'tjes op zich pakt ie wel dolby surround, dus dat gaat goed. Heb idd al de handleidingen doorgeplozen, maar kon niets vinden...