aansluiten home cinema set op mediaspeler en tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

hjegberink

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jun 2010
Hallo,

Ik probeer mijn home cinema set op mijn tv en mediaspeler aan te sluiten, alleen lukt het me niet om het geluid via de home cinema set af te spelen. Ik ben een redelijke leek en hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik heb:
- een Samsung full hd tv LE40A656
- een Samsung home cinema set HT-C350
- een WD tv live media speler

Ik wil graag het beeld via de tv afspelen en het geluid via de home cinema set. Ik heb van de media speler een hdmi kabel naar de tv aangesloten en dat werkt naar behoren (beeld en geluid). Vervolgens heb ik een optische kabel van de mediaspeler naar de cinema set aangesloten en die vervolgens op de optische ingang als bron gezet.
De mediaspeler staat op digitale audio output (en dat zou volgens de handleiding betekenen dat de optische uitgang gebruikt wordt), maar geen succes.

De tv en cinema set beschikken over AnyNet en koppelen zich aan elkaar, maar ook als dit is uitgeschakeld; geen geluid op de cinema set.

Ik heb ook geprobeerd de mediaspeler via hdmi op de tv aan te sluiten om vervolgens de optische kabel van de tv aan te sluiten op de cinema set. Ook dan krijg ik geen geluid op de cinema set.

Heeft iemand een idee wat ik fout doe en wat ik kan doen om het werkend te krijgen?

Groeten

Henk Jan Egberink

Heb je wel al enig geluid uit de dolby set gekregen? Het lijkt me dat je alles goed hebt aangesloten en de moeite neemt om handleidingen te lezen, dus ofwel is het een defect of je hebt toch iets over het hoofd gezien.. Staat de versterker wel goed ingesteld, scheelt er niets met de instellingen van de boxen? Kijk alles nog eens goed na en probeer eventueel eens een gewone RCA kabel..

Ja ik krijg wel geluid uit de set. Dvd'tjes op zich pakt ie wel dolby surround, dus dat gaat goed. Heb idd al de handleidingen doorgeplozen, maar kon niets vinden...
Ik heb je advies opgevolgd en met tulpkabels de audio van mijn tv doorgelust naar de cinema set. Die staat dan op aux en geeft dan wel geluid... maar helaas wel in stereo en niet dolby...
Nog andere suggesties om het aan de praat te krijgen?
Of is er een manier die ik kan testen of de optische kabel of optische ingang op de cinema set stuk is?

Ik hoor het graag!

Gr Henk Jan Egberink

Update: Ik bedenk me dat ik een digitenne tuner in huis heb. Die aangesloten middels de optische kabel van de tuner op de cinema set; geen resultaat. Helaas verteld me dat nog steeds niet zeker of het de kabel is of het apparaat. Toch?

Laatst bewerkt:
Helaas verteld me dat nog steeds niet zeker of het de kabel is of het apparaat. Toch?

Het kan ofwel:

- de digitale uitgang van de media player zijn
- de digitale ingang van de dolby set
- de kabel
- ?

Aangezien die kabel op je digitenne ook niet werkt zou ik die toch bovenaan de lijst zetten. Kan je hem op geen ander apparaat testen? Of probeer even een andere kabel te lenen.. Veel meer kan ik van hieruit ook niet doen.
Als de optisch digitale kabel op beide toestellen is aangesloten, en je verwijdert hem even langs de kant van de dolby set, zie je dan een lichtje branden in de kabel (als de media player bestanden afspeelt)?

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik probeer mijn home cinema set op mijn tv en mediaspeler aan te sluiten, alleen lukt het me niet om het geluid via de home cinema set af te spelen.

Ik zit met precies hetzelfde probleem. Ik heb ook de WD TV HD live en de Samsung HT-C350. Om de een of andere reden functioneert de optische verbinding niet goed. Met aux via de tv lukt het wel, maar dan heb je geen surround geluid. Alle andere verbindingen werken prima en zowel de tv, als de mediaspeler en de home cinemaset doen het prima dus ik vraag me echt af wat het probleem met de optische ingang is.
Ik wacht met spanning op de oplossing.

Nou.. het is allemaal niet gelukt. Ik heb een 2e optische kabel geprobeerd, geen succes. Ik heb daarop de cinema set omgeruild voor een ander (dezelfde ht c350) maar ook dan krijg ik het niet aan de praat. Ik breng de hele *@^#*&@# terug naar de mediamarkt en ga wel eerst eens rustig verder zoeken. Lijkt wel alsof de optische ingangen van die cinema setjes het gewoon niet doen; wanneer ik een ander apparaat aansluit heb ik ook geen succes... terwijl er wel een rood lichtje schijnt aan het uiteinde van de optische kabel.

Iig bedankt voor de hulp zover!

Hé,
Heb hier hetzelfde probleem... C350 (van bij Mediamarkt) en HD Digicorder!
Optische kabel aangesloten, maar geen geluid.
Als ik de AUX (analoog) aansluit werkt alles naar behoren...
Had begrepen dat je het verder ging uitzoeken... heb je het aan de praat gekregen ??

Topc is al oud, dus niet relevant meer. wordt gesloten. Jackall

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan