Aansluiten laptop draadloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

joopduke

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2007
Bij een vriend van mij zit het kastje waar zijn internet op aangesloten is op een voor mij onbereikbare plek.

Er gaat daar vandaan een kabel naar zijn computer.

Kan ik aan die kabel een router plaatsen en hem dan draadloos laten internetten en kan ik dan ook mijn laptop daar draadloos op aansluiten?

Ben benieuwd....

JD

als die route draadloos internet ondersteund dan kan dan dat

Jammer! Maar het lijkt niet te gaan. Naar de router moet een 'DSL' kabel. Maar de kabel die naar de computer van mijn vriend gaat is een netwerkkabel.

Nogmaals de DSL kabel die naar het kastje in de meterkast gaat is niet te pakken te krijgen.Ook het kasje zelf is onbereikbaar. Door een verbouwing kan men er, zonder te breken, niet bij.

Dus stel ik de vraag weer. Kan ik als ik een netwerkkabel aansluit aan een router, draadloos verbinding krijgen met die router? zo ja, hoe?

Bedankt alvast voor jullie hulp

Joop

Naar een router hoort geen DSL kabel te gaan maar een netwerk kabel. Als je naar een modem/router gekeken hebt dan gaat er wel een DSL kabel in.....je hebt dus waarschijnlijk gezocht naar een verkeerd apparaat, want een modem is er al (die staat toch op de onbereikbare plaats?)

Normaal gesproken ga je met een "DSL" kabel naar je modem en van daar met een "Netwerk" kabel naar je computer. Netwerk kabel uit je computer halen en in de router stoppen. En klaar is joopduke
Je moet natuurlijk wel een router hebben niet een gecombineerde modem/router

Ron

Je moet natuurlijk wel een router hebben niet een gecombineerde modem/router

Ik heb verschillende routers bij mijn vrienden opgehaald om te kijken of het aan de router lag. Geen van allen deed het. Hoe kan ik zien of het gecombineerde modem/router is? Ze willen allemaal een DSL kabel.

Kan je mij eventueel vertellen welke routers geschikt zouden kunnen zijn?

Joop

Je kunt niet met een DSL kabel je PC in, dus waarom denk je dat het een DSL kabel is?

Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan