aansluiten nieuwe HD

• Onderwerp starter Onderwerp starter pja
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pja

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2002
Veel topics omtrent dit onderwerp gelezen te hebben kom ik er toch niet uit....

Heb dus een nw HD erbij gekocht en wil deze dus plaatsen. De huidige situatie is dat er vanaf het moederbord een flatcable loopt naar mijn CD-rom, deze kabel loopt verder naar HD.
Tussen de aansluiting van de CD-rom en mijn huidige HD bevindt zich nog één vrije connector...

Mijn gedachte was dus nu, mijn nieuwe HD hierop aansluiten, het pinnetje verwijderen zodat 'hij' op slave staat, in mijn bios staat alles op 'auto' en de herkenning van mijn nieuwe HD verloopt verder vanzelf....

Helaas deze gedachte is niet correct, mijn nieuwe HD wordt niet herkent.

Help!

PJA

beide hd's op zelfde flatcable zetten, master slave
en cd rom op andere ide, zou moeten lukken
succes ruud

kijk op uw moederbord voor noch een aansluiting en sluit daar de nieuwe hd op aan (master)want wat ik kan maken van uw uitleg is op de andere kabel reeds een master en slave.de tweede aansluiting is gewoonlijk vlak na de eerste.

Mischien een beetje dom want ik zal idle ff moeten opzoeken wat betreft de betekenis.. maar als mijn 'oude' HD voor mijn nieuwe HD zit, is dat dan de master en andersom..

PJA

op de master zit het besturingssijsteem(98 me xp)dus wil je niet formateren en problemen voorkomen behoud dan deze als master.

Laatst bewerkt:
Je IDE is de plaats waar je je flatcable instopt, de ene kant stop je in je harde schijf ( je flatcable dus ) en de andere in je moederbord, IN EEN IDE, je mag het ook connector noemen.
Met 1 flatcable kun je 2 apparaten aansluiten, in dit geval 2 harde schijven.
De ene schijf op master, de andere op slave.
De flatcable van je cdrom moet je nu wel in de andere IDE stoppen, meer heb je er niet, denk ik.
Is toch echt niet zo moeilijk hoor.

Groeten Ruud

op de master zit het OS??
hahahah
wat een onzin, dat heeft daar niets mee te maken.
je kan op elke partitie een OS zetten, heeft niets met master of slave te maken.

Okay heb naar aanleiding van voorgaande wat losgetrokken en opnieuw aangesloten...
Moet gewoon een extra flatcable gaan aanschaffen.
Mijn nieuwe HD wordt herkent in hardware config.
Nu moet ik met Fdisk aan de gang om van mijn nieuwe HD D:\ te maken. Ga weer ff door het forum struinen.

Bedankt.

PJa

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan