aansluiten op LCD

Status
Niet open voor verdere reacties.

minjon79

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2009
Wij hebben sinds kort een nieuwe televisie, panasonic viewer, een lcd dus.

En ik heb een svideo kabel met een kapot plugje, (eigen schuld) tijd voor iets nieuws nu. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer.

vrouwtjes hier en mannetjes daar, verschillende DVI kabels, dvi-d en dvi-i en ga maar door.

Voor zover ik weet zou het beste zijn om een DVI-I naar HDMI kabel te kopen. Alleen ben ik bang dat ik als nog het verkeerde aanschaf.

ik heb deze aansluitingen op de achterkant van mijn medion pc.
2x PS/2 Port (Muis, toetsenbord),
1 x COM Port,
1 x LPT1 Port (Parallel Port),
1 x SPDIF in (optisch),
1 x SPDIF out (optisch),
1 x SPDIF in (coaxial),
1 x SPDIF out (coaxial),
4 x USB Port,
1 x Netzwerkanschluss,
1 x Firewire (IEEE 1394),
1 x Modem,
2 x DVB-S,
2 x Analog/DVB-T,
2 x Monitor (D-Sub VGA, DVI-I),
1 x TV-out (S-Video, Composite,
Scart-RGB Component)
Audio Aansluitingen:
1 x Back surround line out,
1 x Audio in,
1 x Microfoon,
1 x Front surround out,
1 x Surround out
1 x Center-Subwoofer line out

En op de TV heb ik, twee keer hdmi, scart en svideo en die componenten dingen.

Ik hoop hier goed geholpen te worden.

De vorige tv had ik trouwens wel aangesloten, een beeldbuis met svdideo.

Wil je beeld en geluid of alleen beeld?
Want als je alleen beeld wilt, zou ik voor de dvi-i naar hdmi
Maar kijk ook even hier, deze persoon wil hetzelfde als jou!

Laatst bewerkt:
Hoi, bedankt voor je antwoord.

Ik wil beeld en geluid. voor geluid kan ik de kabeltjes aansluiten, dat rode en zwarte stekkertje.

Nu het beeld nog, we willen natuurlijk optimaal genieten van het fullhd scherm.

ik heb namelijk een m2ts film op mijn pc, of mkv. Dat kan ik via gomplayer afspelen, nu nog zien op de tv.

Ik heb ondertussen wel een adapter gevonden, dvi.i naar hdmi. Kan dit dan.

Als je zowel beeld als geluid wilt, is het iets ingewikkelder, want dan kun je niet met hdmi werken.
Als je geluid via tulp doet (rood-wit), moet je beeld of via s-video of via de gele tulp doen
of je moet de geluidskabels op je home cinema set aansluiten, dan kun je wel hdmi gebruiken

Als je zowel beeld als geluid wilt, is het iets ingewikkelder, want dan kun je niet met hdmi werken.
Als je geluid via tulp doet (rood-wit), moet je beeld of via s-video of via de gele tulp doen
of je moet de geluidskabels op je home cinema set aansluiten, dan kun je wel hdmi gebruiken

Ik dacht dat ik de geluidskabels in de lcd kon doen, en de hdmi kabel ook, en dan geluid kon krijgen. En beeld.

Nee, want die zitten beide op verschillende kanalen
Maar als je mij even het precieze type van je tv geeft kan ik kijken, want tegenwoordig heb je ook al een jack aansluiting op sommige tv's.

Laatst bewerkt:
hmmm dat is dan weer balen.

Opzich kan ik wel de geluidskabels in de versterker doen, zal ik ze standaard moeten laten zitten, en dan geluid via de boxen laten lopen.

Dan zal ik even een lange goede kabel moeten vinden die ik dan via een lange omweg weg kan werken.

want volgens mij is dvi naar hdmi toch het beste of niet.

of adviseer je dan svideo

hmmm dat is dan weer balen.

Opzich kan ik wel de geluidskabels in de versterker doen, zal ik ze standaard moeten laten zitten, en dan geluid via de boxen laten lopen.

Dan zal ik even een lange goede kabel moeten vinden die ik dan via een lange omweg weg kan werken.

want volgens mij is dvi naar hdmi toch het beste of niet.

of adviseer je dan svideo

hdmi is sowieso het beste, dus dan is het makkelijkste om het geluid via die lange omweg te doen vrees ik

Nee, want die zitten beide op verschillende kanalen
Maar als je mij even het precieze type van je tv geeft kan ik kijken, want tegenwoordig heb je ook al een jack aansluiting op sommige tv's.

oke, type ga ik even snel voor je opzoeken, momentje.

tx l32u10

Je hebt eigenlijk een luxe probleem, je hebt heel veel mogelijkhedne qua overbrengen van beeld op de tv, wat voor jouw de beste oplossing is kun je hier vinden.
Maar ik vrees toch dat het geluid via de home cinema set moet

het blijkt dus altijd nog een gok wat mooier en beter zal zijn.

als ik de pc op de tv aansluit via hdmi, hoe gaat dit dan in zijn werk, moet ik dan via nvidia gewoon klonen? Net als met s.video?

en de tv natuurlijk op hdmi2 zetten.

In één zit onze blu.ray speler. Sinds vandaag gekocht, bij de kruidvat :love:

groetjes minjon.

het blijkt dus altijd nog een gok wat mooier en beter zal zijn.

als ik de pc op de tv aansluit via hdmi, hoe gaat dit dan in zijn werk, moet ik dan via nvidia gewoon klonen? Net als met s.video?

en de tv natuurlijk op hdmi2 zetten.

In één zit onze blu.ray speler. Sinds vandaag gekocht, bij de kruidvat :love:

groetjes minjon.

Ik zou hem niet klonen maar als "2e scherm" aansluiten, anders krijg je problemen met de resolutie etc. en dat het beeld waarschijnlijk niet afgebeeld kan worden op de tv

daar zal ik me dan even in moeten gaan verdiepen.

ik ga nu slapen, alvast energie opdoen voor morgenavond hé... :thumb:

bedankt voor je hulp. :love:

daar zal ik me dan even in moeten gaan verdiepen.

ik ga nu slapen, alvast energie opdoen voor morgenavond hé... :thumb:

bedankt voor je hulp. :love:

is goed, het is niet zo heel moeilijk, maar als je problemen hebt hoor ik het graag!
graag gedaan:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan