Aansluiten PC audio op dvd\hdd

Status
Niet open voor verdere reacties.

mondrians23

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2009
Hey,

ik probeer thuis een 6:1 setje aan te sluiten op de DVD\HDD. Deze is oorspronkelijk bedoelt voor een computer. Het betreft de Creative Inspire 6.1 6700 http://ixbtlabs.com/articles2/inspire6700/ achterkant
sub-back.jpg
. Deze wil ik graag aansluiten op de LG RH256. Alleen heeft deze LG de normale aansluitingen op de achterkant, dus links\rechts audio, component en coaxial. En die Creative heeft een (zie plaatje) center\sub, front en rear. Als ik de stekkers er al goed op krijg (ik weet dat ze er niet op horen) dan doen 2 a 3 luidsprekers het maar. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Doormiddel van een kastje\omvormer of iets dergelijks? Alvast bedankt.

Gr,
Bas

Je kunt geen Surround geluid krijgen met deze 2 apparaten. Je Creative set heeft analoge ingangen voor surround geluid, en je DVD-speler heeft Digitale surround-uitgangen. De analoge uitgangen geven alleen stereo. Jij hoort er drie om dat hier 2.1 van wordt gemaakt; Stereo + Subwoofer.

Oplossing: ofwel koop je een Surround processor/AV-versterker met analoge lijn-uitgangen, of een surroundspeakerset met een coaxiale of optische (digitale) ingang.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan