Aansluiten PC lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

maartenaardbei

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2006
Geachte NN,

Heb in mijn studentenhuis al enige tijd internet van Online, naar volle tevredenheid. Hierop 1 mac en 1 pc aangesloten, naar tevredenheid functionerend. Nu is er een nieuwe huisgenoot bijgekomen, wiens PC wij maar niet aan een verbinding kunnen helpen.

*We hebben een adsl-aansluiting
*Hij gebruikt Windows XP
*Hij gebruikt momenteel geen firewall
*Motorolamodem en als router de Sitecom 54g Turbo
*Hij wil bedraad verbinding via een realtek RTL 8168/8111 PCI-E Gigabit ethernet NIC kaartje

Nu krijgen we continu als foutmelding "één van de netwerkkabels is niet aangesloten" terwijl de fysieke verbinding toch echt aanwezig is, en volgens windows de realtek-adapter correct werkt. E.e.a. is dus juist aangesloten, de router gereset en aldus windows werkt de realtekkaart correct. De overige computers hebben nog prima verbinding.

Kan iemand ons helpen?

Bij voorbaat hartelijk bedankt!

Het zou een verkeerde of defecte kabel kunnen zijn of een misschien dat er een poort van de router stuk is.

Kabel en router zijn allen (bijna) nieuw.... Dus dat zal het niet zijn.
Dank voor de reaktie in elk geval!

Heb je al het ipconfig /all commando uitgegvoerd? En wat gaf dat terug? Kan hij de router wel pingen?

heb geprobeerd te pingen; antwoord was 'host niet bereikbaar' (ergo: 100% verlies van de verzonden infopakketjes).

bij ipconfig /all krijg ik de melding dat het medium ontkoppeld is. Ook al andere poortjes en snoeren geprobeerd, maar hierin ligt het probleem helaas niet...

Dan ga ik toch al gauw voor een kabelbreukje of een verkeerd aangesloten RJ stekkertje.... Is het een prefix kabel of zelf in elkaar gezet?

Zie nu pas dat je al een andere kabel hebt geprobeert :o

Heb je al gecontroleerd of het ethernetkaartje goed aangesloten is in de PC?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan