Aansluiten pocorn A-300 op internet lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

tvh75

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 sep 2012
Hallo,
Ik heb een popcorn A-300 mediaplayer gekocht en probeer die aan te sluiten op mijn router en ik krijg geen verbinding met internet.
Ik heb het volgende gedaan:
mediaplayer met een netwerkkabel via een hub met mijn Cisco/Linksys Router verbonden
mediaplayer op TV aangesloten
Installatie menu op mediaplayer doorgelopen
hij herkent dat er een kabel is
stap daarna wordt er automatisch een ip nr toegekend
volgende stap moet ik een http proxy ingeven samen met een poortnummer en dan een gebruikernaam en wachtwoord
dat alles heb ik leeg gelaten
volgende stap gaat hij verbinding zoeken met internet en dat lukt steeds niet
Wat moet ik doen Of doe ik verkeerd?

Mijn pc (windows7) is wireless verbonden met dezelfde UPC router
Moet ik daar eerst handelingen in de pc verrichten?

Ik heb ook geprobeerd de hub en de router er tussenuit te halen en de popcorn rechtstreeks op mijn glasvezelmodem te plaatsen, maar dit werkt ook niet.
Ook heb ik geprobeerd de A-300 via een wifi adapter op het netwerk te krijgen, maar dit werkt ook niet. Het vreemde is zelfs dat er geen wachtwoord wordt gevraagd voor het wifi netwerk. Ik krijg na enkele minuten de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden.

Kan iemand mij helpen?

Bedankt,
Timo

Laatst bewerkt:
Met hub bedoel ik een inderdaad een switch.
De stappen in de handleiding heb ik allemaal doorlopen. Als ik de optie wired (ethernet) kies, krijg ik automatisch een IP adres. Alles wordt ingevuld.
De proxy gegevens laat ik leeg en daarna gaat hij op zoek naar een netwerk, maar na enkele minuten krijg ik de melding dat er geen verbinding met internet gemaakt kan worden.
Als ik de optie wireless kies, krijg ik ook automatisch een IP adres, laat ik ook de proxy gegevens leeg en daarna wordt er gezocht naar een wireless netwerk, maar na enkele minuten krijg ik ook hier de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden met het internet.
Helaas....

Komt dan het Gateway adres ook overeen met het Gateway adres op je PC?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan