aansluiten printer op router

Status
Niet open voor verdere reacties.

hermanvdbrink

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik pobeer om een HP-deskjet type 3740 aan te sluiten op een draadloze router type ASUS 500gpremium. Alles klopt zo te zien, poort + IP-adres toegewezen, printer is te zien op de router, ( is online ) echter bij het geven van een printopdracht krijg ik alleen een lege pagina.
Ik heb het probleem ook al bij HP neer gelegd. Ik begrijp dat dit probleem vaker voorkomt.
Heeft iemand wellicht een oplossing ?
bvd H.v.d. B.

HP Klantenondersteuning http://www.hp.nl/diagnose/

Geachte heer/mevrouw van den Brink,

Bedankt voor uw reactie.
Gezien de aanvullende omschrijving is het mij duidelijk hoe het probleem zich bij u manifesteert. Tot mijn spijt is het niet mogelijk om de HP Deskjet 3745 te gebruiken in de opstelling zoals u deze heeft aangesloten en ik zal u uitleggen wat hiervan de reden is.

De HP Deskjet 3745 is een zogenaamde host based printer. Dit houdt in dat de printer geen eigen printprocessor bevat en voor het verwerken van de printopdrachten maakt deze gebruik van de processorkracht van de computer waar deze op is aangesloten. Wanneer de printer op de computer is aangesloten werkt deze dan ook zondermeer; hier is de printer initieel voor ontwikkeld. Wanneer de printer op een router aangesloten wordt dan zal deze normaliter niet kunnen functioneren aangezien een router niet afdoende processorkracht bezit om de printer te laten functioneren.

Tot mijn spijt is er dan ook geen mogelijke oplossing anders dan de printer lokaal aan te sluiten op de computer. Mijn excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groeten,

HP E-mail Team

Laatst bewerkt door een moderator:
"volgens de HP site" "a PDL printer like the HP Color LaserJet 2500, HP Color LaserJet 3000, HP Color LaserJet 3700, HP Color LaserJet 3800, and HP Color LaserJet 4700 series printers."

Zo uit mijn hoofd printers met PCL drivers en of Postscript ondersteuning zijn goede printers

Laatst bewerkt:
Ik zoek uiteraard een beetje betaalbare printer max 100 euro, maakt niet uit welk merk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan