aansluiten tv op pc: probleem met kleurtjes / instellingen
Ik heb een videokaart met tv-out.
voor de tv-out heb ik een verloopkabeltje gekregen, deze mondt uit in:
- svideo (female)
- blauwe tulp (female)
- groene tulp (female)
- rode tulp (female)
ik heb een svideo pakketje gekocht, hierbij zat:
kabel met aan beide kanten:
- gele tulp (male)
- witte tulp (male)
- rode tulp (male)
- svideo (male)
scart stekker met aansluiting:
- gele tulp (female)
- witte tulp (female)
- rode tulp (female)
- svideo (female)
Nu sluit ik dus de kabel met aan beide kanten male tulps aan op de scartstekker, die vervolgens de tv in gaat. de andere kanten van die kabel, zullen dan waarschijnlijk aangesloten moeten worden op de rood-blauw-groene tulp female kabels, maar ik weet niet welke kleur op welke kleur moet.
Ook heb ik een probleem met mijn nvidia instellingen. Wanneer ik 'clone' instellingen wil, zet ie hem automatisch op een kleine resolutie (800x600) en als ik hem dan weer groter zet (1024x768) schakelt hij hem weer automatisch terug naar single-monitor.
ik wil het gebruiken om films vanaf mijn pc op de tv te kunnen bekijken, daarom is 'clone' denk ik de instelling die het makkelijkst zou moeten werken.
weet iemand hoe ik A: de stekkers aan moet sluiten en B: de instellingen van nvidia correct krijg?
Ik heb een videokaart met tv-out.
voor de tv-out heb ik een verloopkabeltje gekregen, deze mondt uit in:
- svideo (female)
- blauwe tulp (female)
- groene tulp (female)
- rode tulp (female)
ik heb een svideo pakketje gekocht, hierbij zat:
- gele tulp (male)
- witte tulp (male)
- rode tulp (male)
- svideo (male)
scart stekker met aansluiting:
- gele tulp (female)
- witte tulp (female)
- rode tulp (female)
- svideo (female)
Nu sluit ik dus de kabel met aan beide kanten male tulps aan op de scartstekker, die vervolgens de tv in gaat. de andere kanten van die kabel, zullen dan waarschijnlijk aangesloten moeten worden op de rood-blauw-groene tulp female kabels, maar ik weet niet welke kleur op welke kleur moet.
Ook heb ik een probleem met mijn nvidia instellingen. Wanneer ik 'clone' instellingen wil, zet ie hem automatisch op een kleine resolutie (800x600) en als ik hem dan weer groter zet (1024x768) schakelt hij hem weer automatisch terug naar single-monitor.
ik wil het gebruiken om films vanaf mijn pc op de tv te kunnen bekijken, daarom is 'clone' denk ik de instelling die het makkelijkst zou moeten werken.
weet iemand hoe ik A: de stekkers aan moet sluiten en B: de instellingen van nvidia correct krijg?