aansluiten tv op pc: deel 2: beeld=zwart-wit

Status
Niet open voor verdere reacties.

kerplunk

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2003
aansluiten tv op pc: probleem met kleurtjes / instellingen

Ik heb een videokaart met tv-out.
voor de tv-out heb ik een verloopkabeltje gekregen, deze mondt uit in:
- svideo (female)
- blauwe tulp (female)
- groene tulp (female)
- rode tulp (female)

ik heb een svideo pakketje gekocht, hierbij zat:
kabel met aan beide kanten:
- gele tulp (male)
- witte tulp (male)
- rode tulp (male)

- svideo (male)

scart stekker met aansluiting:
- gele tulp (female)
- witte tulp (female)
- rode tulp (female)
- svideo (female)

Nu sluit ik dus de kabel met aan beide kanten male tulps aan op de scartstekker, die vervolgens de tv in gaat. de andere kanten van die kabel, zullen dan waarschijnlijk aangesloten moeten worden op de rood-blauw-groene tulp female kabels, maar ik weet niet welke kleur op welke kleur moet.

Ook heb ik een probleem met mijn nvidia instellingen. Wanneer ik 'clone' instellingen wil, zet ie hem automatisch op een kleine resolutie (800x600) en als ik hem dan weer groter zet (1024x768) schakelt hij hem weer automatisch terug naar single-monitor.

ik wil het gebruiken om films vanaf mijn pc op de tv te kunnen bekijken, daarom is 'clone' denk ik de instelling die het makkelijkst zou moeten werken.

weet iemand hoe ik A: de stekkers aan moet sluiten en B: de instellingen van nvidia correct krijg?

Hoi,

Mag ik vragen heb je ook een componenten aansluiting op je tv (rood -blauw-groen) ?

Zo niet dan zou ik de s-video kabel gebruiken en de rood/witte voor de audio dan moet er wel een verloopje komen voor de geluidaansluiting op de pc.dat moet ook met de componenten aansluiting.

Modag

Laatst bewerkt:
nope,
wel aansluitingen voor geel-rood-witte tulp en svideo, dus het zou in principe niet via de scart hoeven, maar dit is alleen maar om te testen. ik wil het uiteindelijk op een tv aansluiten die alleen scart heeft.

Hoi,

Is jammer zou het beste beeld geven, dan kan het dus met de s-video aansluiting en ja of je een goed beeld krijgt met de scart ik heb mij twijvels hier wou dat in ieder geval niet lukken.

Modag

ik heb nu de svideokabel in de skartstekker gestoken en een wit/rode tulp via een verloper van mijn pcaudio naar de witte en rode tulp op de skartstekker. dat alles in de skartingang.
nog werkt het niet.

Hoi,

Ik dacht te begrijpen dat je een s-video aansluiting op de tv hebt?

Modag

op de televisie die ik gebruik om de boel te testen wel ja, op de tv waar ie uiteindelijk op moet komen niet. maar als ie op één van de twee zou werken zou het al fantastisch zijn,

laten we beginnen met de beste tv:
- svideo ingang (female dus)
- gele tulp ingang (female dus)
- rode tulp ingang (female dus)
- witte tulp ingang (female dus)

de kabel die vanuit mijn pc loopt is dus rode tulp + groene tulp + blauwe tulp + svideo.

die site heb ik al eens doorgespit, maar dan nog kom ik er niet helemaal uit.

vanuit mijn pc komt de volgende kabel: * zie kabeltje linksonderin op het plaatje *

moet ik dan alleen de svideo aansluiting gebruiken en met die roodgroenblauwe niets doen? of moeten die ook aangesloten worden?

Bijlagen

• contents.jpg
    contents.jpg
    82,6 KB · Weergaven: 54
intussen heb ik wel beeld, ik gebruik alleen de svideokabel.
het beeld is wel zwart wit. wat kan ik daar aan doen?

Ik heb een videokaart met tv-out.
voor de tv-out heb ik een verloopkabeltje gekregen, deze mondt uit in:
- svideo (female)
- blauwe tulp (female)
- groene tulp (female)
- rode tulp (female)

ik heb een svideo pakketje gekocht, hierbij zat:
- gele tulp (male)
- witte tulp (male)
- rode tulp (male)

- svideo (male)

scart stekker met aansluiting:
- gele tulp (female)
- witte tulp (female)
- rode tulp (female)
- svideo (female)

Ik heb nu op de tv-out dat kabeltje met de svideo en groen-blauw-rode tulp aangesloten.
het andere uiteinde van de svideo zit in de tv en ik heb een aparte rood-witte tulp via een verloopstekkertje vanaf mijn pc naar de tv lopen voor het geluid.

ik heb geluid, maar het beeld is zwart-wit. wat moet ik doen om kleurenbeeld te krijgen?
ik heb hier en daar nog wat stekkertjes en plugjes en kabeltjes liggen, wie weet heb ik de oplossing hier liggen, maar ik weet gewoon niet hoe.

ik heb je deel 2 bij deel 1 gezet...daar kun je dan ook verder gaan....
we gaan hier niet crossposten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan