aansluiten USB HDD op Samsung Smart TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

mpast

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2013
Berichten
6
Hoi,

We hebben een samsung smart tv. Hieraan wil ik een USB HDD hangen. Dit is 1 keer gelukt (konden een avi filmpje kijken) en daarna ziet ie de HDD niet meer. Op de PC herkent hij deze wel.
Wie kan mij helpen, ik krijg hem niet meer aan de praat op de tv. Bij de optie source zag je eerst USB device oid staan, nu staat er niets van dat.
 
Trek de stekker er eens een halve dag uit... en dan?
Of...
Kijk eens of je reset kunt doen via het menu?
Of...
Doet een andere USB schijf of stick het wel?
Of...
Firmware update?

Geen van allen een effect? Garantie?
 
Hoi,

Bedankt voor je reactie. Heb toevallig net een andere USB HDD aangesloten en die ziet de tv gelijk. Rest mij nog steeds de vraag waarom die andere het niet doet, terwijl die het op de PC wel doet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Das idd vreemd.... als je de nieuwe na een film weer loskoppelt en dan later weer aankoppelt... doet ie het dan wel weer?
 
Hallo

"Rest mij nog steeds de vraag waarom die andere het niet doet, terwijl die het op de PC wel doet. "

Deze ??? 2.5" h.d.d. neemt misschien net iets meer vermogen dan dat de u.s.b. poorten van de t.v. kunnen leveren???

Meestal hoor je deze dan klikken ... drive weigert te initialiseren...

Een 7200 r.p.m. neem uiteraard meer vermogen dan een 5400 r.p.m..

Mocht dit onverwacht een 3.5" h.d.d. blijken te zijn met zijn eigen onafhangkelijke voeding , dan is dit uiteraard van geen tel ...

Peter
 
Das idd vreemd.... als je de nieuwe na een film weer loskoppelt en dan later weer aankoppelt... doet ie het dan wel weer?

Heb op de "nieuwe" HDD even film gezet en een stukje gekeken en daarna weer uitgezet, tv weer aan en ziet de schijf direct. Nu zat er tussen vanmorgen een langere tijd tussen maar weet niet of dat enig verschil zal maken.

De nieuwe laat ik even zo aan de tv hangen en kijk morgen eens of ie hem dan nog vindt. Zo ja dan de nieuwe maar gebruiken voor de tv en die andere voor de backup, ook al snap ik er dan niets van. Ik laat het morgen nog wel even weten.
 
Hallo

"Rest mij nog steeds de vraag waarom die andere het niet doet, terwijl die het op de PC wel doet. "

Deze ??? 2.5" h.d.d. neemt misschien net iets meer vermogen dan dat de u.s.b. poorten van de t.v. kunnen leveren???

Meestal hoor je deze dan klikken ... drive weigert te initialiseren...

Een 7200 r.p.m. neem uiteraard meer vermogen dan een 5400 r.p.m..

Mocht dit onverwacht een 3.5" h.d.d. blijken te zijn met zijn eigen onafhangkelijke voeding , dan is dit uiteraard van geen tel ...

Peter

Bedankt voor je reactie.
De schijf die het maar 1 keer op de tv gedaan heeft is deze : http://support.wd.com/product/kb.asp?modelno=wdbpck0010bbk&x=0&y=0
Het heeft voeding via de USB.
De nieuwe is dezelfde alleen een nieuwer type.
 
Tip: quote alleen wat echt nodig is.... zolang het maar duidelijk is op wie je reageert.

Blijft vreemd... als de USB poort overbelast zou zijn... dan zou ie toch het helemaal niet doen... zo'n poort zou dit aan moeten kunnen...
 
kijk eens of de tv iets op de 1e hd gezet heeft ....
ik had hetzelfde prob en het bleek dat de tv een file-tje op de hdd gezet had ..... file-tje weggehaald en t werkte weer
weet niet meer welk file-tje t was
 
Inmiddels hangt de nieuwe HDD nog steeds aan de tv en is ook te zien.

De andere had ik ook al geformatteerd, dus als de tv wat op de HDD zou zetten, was dat gewist.

Heb nu de schijf die het op de tv niet deedt maar als backup aan pc gehangen en degene die het dus wel doet, gebruik ik maar voor tv.

Helaas niet hélemaal opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan