Aansluiten van een Harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Herculesds

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2005
Ik heb momenteel 3 harde schijven aangesloten, 2 via sata.

Maar nu heb ik ook 1 via IDE aangesloten,

Maar nu komt die harde schijf niet bij Schijfbeheer te staan.

Wat doe ik fout? Ik heb hem goed aangesloten

mvg Marko

Rechts Deze Computer, Beheren en dan onder Schijfbeheer.

Ik heb de schijf slave gezet. via ide..

En als je hem er alleen aanhangt? denk dat hij nu samen met een cd/dvd device eraan hangt, ook de middelste aansluiting van de kabel gebruikt?

Welke jumpersettings heeft die schijf?

Hij hangt alleen, aan de bovenste van de IDE bekabeling. Ik heb de IDE bekabeling net nieuw uit het pak gehaald, aangezien ik altijd s-ata gebruikt heb

Ik heb volgens mij zelf de harde schijven die ik erin heb zitten niet goed in gesteld, zo staat het in de bios:

Primary IDE Master [Not detected]
Primary IDE Slave [Not detected]

Secundary IDE Master [_NEC DVD_RW ND-355]
Secundary IDE Slave [BENQ DVD-ROM 16]

Thirth IDE Master [MAXTOR 3Y080M0]
Fourth IDE Master [MAXTOR 6V300F0]

Normaal gesproken moeten de Harde schijven toch Primary Master & Slave zijn? De harde schijven zijn wel S-ATA

Wat doe ik fout? Ligt het aan de bekabeling van het moederbord? of wat?

Laatst bewerkt:
Die 2 laatste zijn de SATA schijven die in IDE modus werken, en hebben geen master of slave aanduiding en mogelijkheid, de IDE controllers kunnen 2 schijven aansturen en hebben en moeten wel die mogelijkheid hebben.

Controleer nog eens de jumpersetting van die schijf, vaak heb je diverse mogelijkheden, slave met of zonder master, of andersom.

Overigens heb je 2 IDE controllers, ging er van uit dat je er eentje had, wat tegenwoordig mainstream is bij moederborden.

Aan een vrije controller kun je hem rustig als master zetten, overigens op de vraag wat de jumpersettingmogelijkheden zijn op die schijf, heb ik nog niets over vernomen.

Welk merk en type moederbord is het? sommige hebben een extra IDE controller aan een 3e party controller hangen.

Ik kan hem op: Master, Slave, 4092 Cylinder Limit en Cable Selected Enable zetten.

Ik heb een Asus P4P800-E Deluxe moederbord.

Ik heb hem zojuist op Master gezet, en schijfbeheer ziet nog niks

Zorg er eerst voor dat hij in de bios wordt herkent, anders ziet windows hem niet.

Aan welke controller hangt hij? de PRI_IDE 1, de PRI_IDE2 of de PRI_RAID?

En staat de bewuste controller ook op enabled in de bios?

Laatst bewerkt:
Hij hangt aan PRI_IDE1.

En ik heb verder niks in de bios ingesteld, hoe en waar moet ik dat instellen?

Laatst bewerkt:
Als je toevallig een western digital hardeschijf probeert aan te sluiten op een ide controller en er zit geen slave achter dan moet je de jumper verwijderen.

Iemand nog een idee :( ?

Hij staat op SLAVE, en word niet herkent door de BIOS en niet in apparaat beheer

Zorg er eerst voor dat hij in de bios wordt herkent, anders ziet windows hem niet.

Aan welke controller hangt hij? de PRI_IDE 1, de PRI_IDE2 of de PRI_RAID?

En staat de bewuste controller ook op enabled in de bios?

Heb je via de manual, ook de instellingen in de bios nagelopen? staat allemaal prima beschreven in die manual.

Ook de schijf in een andere comp geprobeerd? dat je zeker weet dat hij wel werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan