Aansluiten van externe harde schijf laat PC bevriezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

FritsL

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2011
Aansluiten van externe harde schijf laat PC bevriezen.

Misschien heeft iemand een suggestie om dit op te lossen.

Zodra ik de EHD aansluit, bevriest mijn PC gelijk! De PC herkent deze niet, evenmin een andere EHD, die wèl werken op mijn laptop!!!

Hoe kan dit worden opgelost??

Bij voorbaat dank!
Mvg

PJ

:confused: ALS je meerdere USB porten hebt, probeer maar eens op andere port aansluiten dan of is misschien nodig van tevoren driver voor externe HD installeren of je moet toch Universal Serial Bus-controllers updaten ??
ambk2p.jpg

Laatst bewerkt:
Dank voor je reactie ROYONIX.

Ik had al andere poorten geprobeerd maar dat hielp niet.

Als ik die USB controllers wil updaten, zoals je aangeeft, krijg ik de melding “er is geen betere software voor de hardware gevonden dan wat er al is geïnstalleerd”.

Ik ga verder zoeken.

Nogmaals dank!

M.vr.gr.

PJ

:( Probeer maar dan even Ex. Hard Disk afkoppelen en ook uitzetten, vervolgens doe maar laptop her-starten en pas ( Pas als maar alles aan staat ! ) dan HD op USB aansluiten en ook aanzetten, werkt zo dan wel ??:confused:

P.S. Welke windows heb je ? en had je die problemen met HD altijd of is het pas ?

Laatst bewerkt:
Ook als de PC aanstaat en ik de EHD later aansluit, bevriest alles….De EHD wordt ook niet door de PC herkend!!! Het lampje van de EHD brandt wèl.
Het ligt niet aan de externe schijf lijkt mij, want de andere externe schijven, die ik heb geprobeerd, veroorzaken hetzelfde probleem.

Dan verdwijnen alle pictogrammen op mijn bureaublad en de enige manier om mijn PC uit te zetten, is de aan - en uit knop.

Ik heb dit probleem sinds een week, werk met XP professional en Service Pack 3 is geïnstalleerd.

Aan de firewall/ virusscanner heb ik gedacht, maar dit lijkt niet de oorzaak, evenmin bracht de zojuist uitgevoerde foutcontrole verbetering.

T.a.v.ROYONIX

Verder zoekend kwam ik DriverMax tegen. Is dit wat je eerder bedoelde en is dit programma betrouwbaar?

:confused: Uch nee jonge DriverMax ken ik niet zooo goed, ik gebruik liever of ik gebruik en hebben ze mij nog nooit in steek gelaten :thumb: ( zijn ze NIET gratis ! ) ..

P.S. Hoezo zet je hier niet volledige type van je HD naam, en of gegevens van ? misschien kan ik je, of iemand anders hier op die manier ook helpen ?:confused:

Laatst bewerkt:
Ik had onderstaand bericht gestuurd aan een ander lid van het team, maar ik zie dit bericht niet meer staan?!:cool:

Hier vind je ook meer info over de externe harde schijf etc.

1) enkele andere usb poorten had ik al geprobeerd
2) de EHD (ADATA classic CH94) krijgt stroom via de USB poort, heeft geen aansluiting voor een adapter/ netvoeding
3) het is met de desktop waar de problemen zich voordoen. Ik heb twee andere externe schijven aangesloten, die hetzelfde probleem gaven. Op mijn laptop werken deze externe normaal.

Kan het dan zo zijn, dat als deze opstelling twee jaar goed gewerkt heeft, er opeens storingen ontstaan?

We gaan verder zoeken. Ik ga een scandisk uitvoeren….ik zag elders deze suggestie.

Dank je voor je tip; ik heb geen moeite om deze betaalde versie aan te schaffen, maar wie zegt mij dat dit de oorzaak is. Ik heb de afgelopen 10 jaar niet eerder zo een programma hoeven aan te schaffen….?!?

:confused: Ja snap ik je,

Zo een probleem heb ik ook, nu op dit moment gebruik ik 32 bit systeem met windows7 ul. ( van tevoren hier XP pro was ! ) en mijn andere 64 bit systeem nog steeds kaduuk is, moet die repareren enz..
op deze nu 32 systeem mijn externe HD ( WD My Book Ess. 2TB ) kan ik helemaal niet gebruiken terwijl ik ook stuk of 5 USB porten heb ( ook met juiste driver lukt me niet ! ) en daar op 64 bit systeem driver helemaal niet nodig is en elk port bij Ext-HD aan te sluiten werkend is ..:confused:

P.S. Google vertaald ! zal zoiets kunnen helpen ?? -->>http://www.microsofttranslator.com/...12?msgId=14e17309-fa26-4855-a79f-7cf827348f25

Laatst bewerkt:
Dat artikel waarnaar je verwijst heb ik gelezen en ik heb de handelingen uitgevoerd waarom men vraagt. Alleen hier gaat men ervan uit dat het apparaat wel is geïnstalleerd maar niet werkt, maar in mijn geval worden de externe harde schijven niet (meer) herkend.

Ik denk dat ik mijn PC een van deze dagen wegbreng en ernaar laat kijken. Het kost mij momenteel (te) veel tijd om het verder uit te zoeken.

Zodra ik nieuws heb laat ik het jullie weten.

Dank je voor je tijd en geduld.:thumb:

M.vr.gr.

PJ

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan