aansluiten van Linksys Nas 200 in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

freecard

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2004
Berichten
72
Goedemiddag ,

Ik wil graag een nas aansluiten in mijn netwerk.
Als ik de nas op mijn router aansluit werkt alles perfect, maar dat is niet de bedoeling.
In de meterkast moet de nas komen,Internet komt via UPC telefonnmodem binnen
van dit modem naar een gigabyte 5 poorts switch en daar is de router met 10 mtr kabel op aangesloten en de nas op een andere poort met één mtr kabel.
Van de router één vast verbinding naar één pc en twee maal een draadloze verbinding
alles werkt perfect alleen de nas is niet te installeren nog te vinden.
Wat heb ik fout gedaan en hoe is het goed te krijgen
Alvast dank voor alle info en hulp.
Henk
 
Het UPC modem deelt geen dhcp uit (verwacht ik). Die heeft 1 ip adres die die weer doorgeeft aan de 5 poorts switch. Op de 5 poorts switch zit dan weer de router die WEL DHCP uitdeelt en daarom snap ik ook waarom hij op de router wel werkt.

Waarom heb je trouwens een switch achter je modem geplaatst? Je modem kan ook rechtstreeks naar de router.

Als ik de situatie goed begrepen heb, kun je het zo doen:

UPC Modem -> Router -> Switch. -> NAS

of

UPC Modem -> Router -> NAS

Gaat lukken?
 
Ik heb nog even snel een schetsje gemaakt. Ik hoop dat je het kunt lezen:

Links staat de situatie die je nu hebt (denk ik) en die niet werkt. rechts de 2 mogelijkheden die ik je voorstel.

nasdx.jpg
 
De router staat in de woonkamer i.v.m draadlose verbindingen naar de laptops
De Nat in de meterkast i.v.m het lawaai van de ventilator.
De router in de meterkast is misschien een optie maar de verbindingen door de wanden worden dan minder en vallen soms weg.
Als router gebruik ik de Netgear WPN824v2 van UPC ,ik heb ook nog de Linksys WTR320N
router is die misschien beter en wel draadloos van uit de meterkast te gebruiken?
 
Ik begrijp je ideeen hoor. Je zou ook 2 routers achter elkaar plaatsen of een access point, maar dan moet je opletten bij de configuratie.

dan wordt het dus:

Modem in de meter kast naar router in de meterkast. De router heeft waarschijnlijk voor LAN poorten. Op LAN1 sluit je dan bijvoorbeeld de NAS op aan. Op LAN2 komt de kabel van 10 meter.

Aan de kabel van 10 meter komt dan of:

1) de switch en op de switch komt dan bijvoorbeed een vast pc aan de kabel. en op de switch sluit je dan een access point aan.

of

2) Een wirless router. De wireless laptops kunnen dan gebruik maken van de wireless van deze router en de vaste pc kunnen dan via de kabel aangesloten worden op deze router.

Snap je het nog helemaal :)

Buiten dat moet de 2e router dan geconfiureerd worden. Niet moeilijk, maar dat vond ik ook pas nadat ik 2 uur heb lopen *****n.
 
Ik begrijp het helemaal dank hiervoor.
Ga nu de linksys in de meterkast bijplaatsen en de switch er tussen uit halen.
en kijken of het werkt.
Alleen het instellen !!!??? ga het proberen lukt het niet meld ik mij weer
Lukt het wel zal ik aangeven hoe en wat ik heb gedaan
Dank zover
Henk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan