aansluiten voeding op moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

kruimeltje

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2001
Hallo,

Ik heb een nieuw moederbord/voeding/processor/geheugen gekocht om daar mijn nieuwe computer van te maken, maar nu heb ik een vraag.

Mijn moederbord (ASROCK ALIVE-eSATA2) heeft een 24 pins aansluiting, waarvan de laatste 4 gaatjes waren afgeplakt. De voeding heeft (naast natuurlijk een 4 pins 12 volt stekker), een 20 pins stekker en nog eens een losse 4 pins stekker. Ik heb de computer in elkaar gezet met alleen de 20 pins (en de 4 pins 12 volt uiteraard) op het moederbord aangesloten. De computer werkt er perfect mee, maar nu heb ik de losse 4 pins stekker naast de 20 pins stekker eveneens op het moederbord aangeloten, en ook dan werkt de computer gewoon. Nu is mijn vraag of die losse 4 pins stekker er nu wel of niet persee aan hoeft, en waarom dan wel (of niet)

Even voor de duidelijkheid: de 24 pins aansluiting vanaf de voeding is dus als het ware opgedeeld in een 20 pins en een 4 pins gedeelte.

Ik hoop dat ik me duidelijk heb uitgedrukt, zo niet, dan laat het me maar even weten.

Groeten,

Tom

volgens mij is dat wel nodig, anders krijgt ie later stroom tekort

voeding op moederbord

Nee, het is een ASROCK ALIVE eSATA2 moederbord, met volgens de specificaties een 24 pins atx aansluiting (+4 pins 12 volt uiteraard).

Groeten, Tom

Oke, dat is dan weer duidelijk, bedankt maar weer, en deze kan op slot.

Groeten,

Tom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan