aansluiting 5.1 geluidsset?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kcavia

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2007
Hallo,

ik heb hier een DVD speler met 5 boxjes en een subwover.
En ik heb een tv met geluidsuitgang. Nu wil ik graag het geluid van de tv door streamen naar de 5.1 set van de dvd speler, maar die dvd speler heeft geen enkele ingang voor geluid. Dat kan dus niet.

Nu wil ik een nieuw kastje kopen waar ik al die kabels van de boxjes in kan stoppen, hij hoeft niet perse een dvd speler te hebben. Als hij maar een optie heeft om geluid van de tv door te streamen.

Maar op internet kan ik niet zo'n kastje vinden. Het enigste wat in de buurt komt is een complete set met dvd speler en boxen en alles, maar ik heb alleen het kastje nodig.

Weet iemand een plek waar ik dit kan kopen? of een andere manier om het geluid van mijn tv via de boxjes af te spelen?

Bedankt alvast!

Wat voor aansluiting zit er op de tv als audio-out?
en welke aansluiting hebben de speakers?

op de tv zitten zo'n rode en witte tulp spekker als uitgang, en ook de mp3-uitgang, zo'n zwart stekketje hoe dat ook heet..

de boxjes zijn gestripte koperen draadjes die ik aan de achterkant van de dvd speler erin moet stoppen..

Als je het geluid van de tv naar de speakers wilt sturen zal je een receiver moeten hebben waar de signalen van de tv op binnenkomen en dat die dat dan doorstuurt naar de speakers.
De vraag is dan denk of je niet beter een nieuwe set (reciever/speakers) kan kopen.

Edit:

een makkelijke en goedkopere manier is wellicht het aansluiten van een pc-speakerset. Die hebben normaal een 3,5mm aansluiting, die kan je via een verloopstekker omzetten in rood/wit tulp. Zo gaat het geluid van je tv dan altijd via de aangesloten speakers, ongeacht wat de bron is.

Laatst bewerkt:
Ja dat is een goed idee:) ik heb er een besteld, dan sluit ik gewoon die boxjes die er nu hangen aan op dat pc setje!

bedankt voor je idee.

Extra speakers aansluiten op een pc-set?
Heb nog niet gezien dat dat mogelijk was.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan