aansluiting Aan/Uit schakelaar onvindbaar...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroenotje

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2002
Hoi,
ik heb laatst een mobo gekregen waar twee proccesoren op kunnen. Ver volgens heb ik ook nog een ATX kast gekregen, maar zit nu met het volgende probleem:

De aansluiting op het moderbord van de aan/uit schakelaar is onvindbaar! In de handleiding lopen de aansluitingen van de leds, resetknop, speaker e.d. tot en met J9. Op het moederbord zelf staan bij deze aansluitingen de betekenissen geschreven, het loopt tot en met J9, maar daaronder staat: J10: Power On. J10 (vermoedelijk de twee pennetjes die ik moet hebben) Is onvindbaar...
Is er iemand die mij zou kunnen helpen, het is namelijk een erg grappig moederbord.

Het is de GA 586-DX

bedankt,
greetzzz,
Jeroen

De moederbordjes van Gigabyte (www.giga-byte.com) beginnen met GA, maar deze staat er niet tussen. Wel de GA 586 TX en andere.

Kijk eens of die er op lijken/

Nog steeds...

Al die handleidingen zijn ***!
Het staat dr gewoon niet in, download dr maar eens een, bij geen enkel mobo staat er waar je de aan/uit schakelaar aan kunt sluiten!

Maar ik moet er toch een aan sluiten?
Er zit dr een achterop m'n ATX voeding, maar das toch niej genoeg?

Ik heb het hele moederbord centimeter voor centimeter afgezocht, maar nog steeds geen spoor. "Snik, Snotter."

Please help me zoeken...Het is zo'n leuk moderbordje.

Jeroen

attachment.php

Bord: GA586-TX blz 26 van de handleiding.

Bijlagen

• switch.jpg
    switch.jpg
    19,4 KB · Weergaven: 123
Ik kom er niet uit, toevallig las ik ergens hoe je de voeding los kon gebruiken, bracht me op het volgende idee:
Kan ik ook de groene draad met de aarde verbinden zodat de voeding aangaat? Of mol ik dan de boel?

Jeroen

Ik heb de handleiding ook gevonden op een ander adres: De GA586DX is wel een ATX moederbord, maar ik zie ook nergens staan waar nu eigenlijk die powerswitch aan vast moet.

Ik zou niet aan installatie beginnen, dit board is uiterst gecompliceerd, en ook al werkt het, dan nog heb je geen redelijke prestaties (bijvoorbeeld vergelijkbaar zijn met een Pentium II 333Mhz).
Als je het leuk vind, vind een paar processoren, zet ze erin, en zet ze in een vitrinekast. Dan ben je je tijd ver vooruit, want dit soort boards zullen toch al snel collectors items worden. Het heeft alles in zich want alle rariteiten die je maar kunt bedenken, zitten op dit board, en het is het meest luxe in zijn soort die ik ooit gezien heb. (512MB/SCSI/Raid card connector/USB op een dual Pentium I?)
Dat met de aarde zou ik niet doen. Lijkt me link, het is de moeite niet waard.

Ik heb hem gevonden,
na logisch kijken, nadenken en uitzoeken kwam ik er achter dat de greenswitch nooit 4 pennetjes nodig had en de 3e en 4e gewoon voor J10, de aan/uit schakelaar waren. Ik heb een tweede proccesor gevonden. Hij draait nu op dual 120 mhz, meer kan m'n tweede niet aan. Windows 2000 was al niet vooruit te branden tijdens de installatie, dus als iemand betere hardware of een andere OS voor me heeft, Ik hou me aanbevolen!

Heeft iemand mischien info over Linux? dat draait mischien wat beter dan die Lopme NT versies van Windows.

Jeroen

Knap dat je ´m gevonden hebt.
Over die hardware: Je board ondersteunt alleen SIMM geheugen toch? Probeer EDO geheugen te krijgen, en tenminste 64 Mb.
Nog een tip: Deze week zaterdag, de 23e is er weer een PCDUMP in de Rai Amsterdam. De kans is heel groot dat je bijv 2 P166´s op de kop kunt tikken voor een minimaal bedrag, ik betaalde er 2.50 per stuk voor. P200´s heb ik ook zien liggen de vorige keer.
De MMX versie wordt volgens mij ook ondersteund door je board (2.8/3.3 dual voltage), dus als het even kan....
Zelfde geld voor EDO SIMM geheugen. Koop ze wel per paar (of per 2 paar gelijk) van iemand die weet waarover ie het heeft, of, nog nieuw, en niet uit een bak (en al helemaal niet uit een plastic bak, want waren ze niet al kapot, dan zijn ze door de ESD en het graaien alsnog kapot).

Bedankt voor de tips,

mischien dat ik met 64Mb en een dual 200Mhz verder zou komen, Windows 2000Pro draait voor geen meter. Ik was op vakantie en heb die PCDUMP gemist, mjah volgende keer beter.

De installatie was eerlijkgezegt net zoals alle andere PC's. Wasbeertje> Je had het er over om hem in een vitrine te plaatsen...mischien kan ik ergens een goedkope Window-kit vandaan halen (dubbel plezier).
(Of nog leuker een plexiglas kast met gekleurde fannetjes!)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan