aansluiting adsl multimodem/router

Status
Niet open voor verdere reacties.

tryer

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2003
Heb een ADSL Router- multimodem (E-tech V2) gekocht om een tweede computer te kunnen aansluiten op internet. De eerste computer gaat via netwerkkabel op 1 van de 4 netwerkpoorten. Werkt goed. Let wel: ik heb geen netwerk, beide computers moeten los van elkaar aangesloten worden op het multimodem. De tweede computer wil ik op dezelfde manier aansluiten (tweede computer op de tweede verdieping, modem/router en eerste computer staan op de begaande grond). Ik heb een 4 aderige telefoonlijn naar de tweede verdieping lopen. 2 worden er gebruikt door de telefoon, ik heb dus 2 vrije aders naar boven lopen. Deze vrije 2 draden wil ik gebruiken om mijn netwerkdraad op aan te sluiten voor de computer boven. Op de netwerkstekker zie ik 4 draden met verschillende kleuren. Kan ik de netwerkdraad op 2 draden laten werken, of heb ik ze alle 4 nodig ????????????
Als ik ze alle 4 nodig heb moet ik een nieuwe draad aanleggen.

vr. groet Tryer

Cat 5 is 8 aderig.
1 wit/oranje 1
2 oranje 2
3 wit/groen 3
4 blauw 4
5 wit/blauw 5
6 groen 6
7 wir bruin 7
8 bruin 8

Cat5 is inderdaad 8-aderig maar je hebt in feite alleen ader 1,2,3 en 6 nodig

Zie bijlage CAT5 UTP aansluiting

Bijlagen

• utp aansluiting.gif
    utp aansluiting.gif
    29,6 KB · Weergaven: 43
Ik begrijp dat je voor een volledig netwerk veel draden nodig heb. Maar hoeveel minimaal voor een enkelvoudige aansluiting (wel met een netwerkdraad) van modem naar netwerkkaart ?

Tryer

Kijk naar M@rio zijn antwoordt en dan weet je het.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan