aansluiting adsl

• Onderwerp starter Onderwerp starter B2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

B2

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Hallo allemaal

Ik krijg binnenkort een adsl internetaansluiting met een "multi pc modem".
Nou is mijn vraag, ik neem aan dat je hiet ook de telefoon op aan kunt sluiten, kan je dan vanaf je pc telefoonnummer kiezen en dan gaan bellen, en als je gebeld word kan je dat dan zien op je pc (uitgaande dat je een abonnement op nummerweergave hebt).
En uiteraard een stukje software. (wie weet welke).

Alvast bedankt

Hallo B2,

Op een multi pc adsl modem kan je alleen PC's aansluiten die een netwerkkaart hebben. Je split de lijn voordat-ie bij het modem komt in een adsl en een telefoonlijn. Je zult gewoon een normaal modem in combinatie met je adsl moeten nemen om belfuncties te gebruiken.

mvg,

Jelle

Geplaatst door jellelysium2000
Hallo B2,

Op een multi pc adsl modem kan je alleen PC's aansluiten die een netwerkkaart hebben. Je split de lijn voordat-ie bij het modem komt in een adsl en een telefoonlijn. Je zult gewoon een normaal modem in combinatie met je adsl moeten nemen om belfuncties te gebruiken.

mvg,

Jelle

Dus ook de binnenkomende gesprekken kan ik niet op mijn pc ontvangen !! (soort van nummerweergave)

Volgens mij kan dat met ADSL niet. Vroeger met ISDN kon je wel zien wie er belde. Je kon dan niet bellen met de pc, maar je kon zien wie jou op de telefoon aan het bellen was.

Als je wilt bellen via de pc, dan zou de skype kunnen gebruiken. Alleen een microfoontje en speakers heb je nodig. De tegenpartij moet uiteraard ook skype installeren. Verder heb je daar geen telefoontikken bij. Je werkt via breedband, dus zijn de gesprekken gratis.

www.skype.com

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan