aansluiting boxen

Status
Niet open voor verdere reacties.

davidoz2

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2003
Ik heb een vraag, waarvan ik niet zeker weet of hij in deze threat thuishoort!

Ik heb nog 2 oudere boxen staan, die kwalitief goed te noemen zijn. Probleem: deze bestaan niet uit de kleine aansluiting die ik in het gat van de geluidskaart kan stoppen, maar uit (per box) een rode en een zwarte draad. Mijn vraag... hoe krijg ik uit deze draadjes, een dergelijke aansluiting?

alvast bedankt!

Hoi,

Ik ben bang dat het niet functioneert al zou je de juiste aansluiting hebben. Want als ik het goed begrijp zijn dat gewoon stereo boxen zonder voorversterker, en die heb je op een pc wel nodig.

Modag

Wat is die bandit toch leuk

Uit je PC komt hooguit een 100 tot 200 milliVolt met een uitgangs inpedantie van 100 KOhm.

Dat is niet genoeg om een speaker aan te sturen.

Wat je wel kan doen, signaal van de PC op de tuner ingang van een oude versterker aansluiten en de speakers daar op aansluiten

Eric:thumb:

P.S. hoop niet dat je het geprobeerd hebt, sta niet in voor de gevolgen voor je geluidskaart, die vind 5 of 16 ohm gewoon kortsluiting

Laatst bewerkt:
En dan nog wat. Zijn de boxen magnetisch afgeschermt, zo nee (of in geval van twijfel) de boxen nooit te dicht bij je monitor zetten. Dit kan resulteren in onherstelbare schade aan je monitor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan