Aansluiting Dell

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tobberman

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2006
Berichten
23
Hoi laats vroeg iemand of ik zijn Dell pc 3.0Ghz wou upgraden met een videokaart nou dat wou ik wel even doen :confused:
Na een klein onderzoekje kwam ik er tot mijn schrik achter dat er maar een 250 Watt voeding standaart in die Pc zat dat was voor een upgrade naar een goede videokaart natuurlijk veel te weinig.Dus ik dacht eenvoudig ik koop een andere voeding na lang zoeken vond ik een voeding die in de systeemkast na een kleine aanpassing zou passen alles ingebouwd kom ik er tot mijn schrik achter dat de Voedingsconnector op het moederbord van de Dell anders is namelijk 2 pins minder dan de standaart.
Ook bij de leverancier Dell is een zwaardere voeding een probleem ik moest maar een nieuw systeem kopen :mad:

Mijn vraag is dus weet iemand en oplossing??
 
Laatst bewerkt:
Ja dat is dell, leuke pc maar als je problemen hebt zijn ze niet thuis.
Maar wat voor voeding zit er prezies in.
Heb je geen specificatie van het moederbord want die kopen ze als bulk partij, bij iedere moeder fabrikant die maar een goedkoop bordje in elkaar kan frutselen.
 
SJJ zei:
Ja dat is dell, leuke pc maar als je problemen hebt zijn ze niet thuis.
Maar wat voor voeding zit er prezies in.
Heb je geen specificatie van het moederbord want die kopen ze als bulk partij, bij iedere moeder fabrikant die maar een goedkoop bordje in elkaar kan frutselen.

Deze is het de miditower dus :

http://www.dell.com/downloads/us/products/optix/gx270_spec.pdf


Zal even kijken of ik er achter kan komen wat voor mobo er precies inzit.
 
Laatst bewerkt:
Voor type en merk zul je de pc open moeten schroeven.
 
Geen enkel probleem die 250 watt van Dell. Het is een klasse A voeding, waarschijnlijk heeft deze meer vermogen tot zijn beschikking dan een 450 watts apparaat uit een 'white label' lijn.

Aan mijn 250 Watt Dell voeding hangen:
  • PIV 2,8
  • 4×256 DDR
  • 4× 80gb SATA schijven (raid 0 striping, dus draaien allemaal tegelijk)
  • ATI 9800 pro
  • DVD brander
  • DVD speler
  • Zip 100
  • Geluidskaart
  • nog wat ander onboard spul

En de voeding geeft geen krimp, sterker nog de fan heeft nog nooit op volle toeren gedraaid.
 
maestro12 zei:
Geen enkel probleem die 250 watt van Dell. Het is een klasse A voeding, waarschijnlijk heeft deze meer vermogen tot zijn beschikking dan een 450 watts apparaat uit een 'white label' lijn.

Aan mijn 250 Watt Dell voeding hangen:
  • PIV 2,8
  • 4×256 DDR
  • 4× 80gb SATA schijven (raid 0 striping, dus draaien allemaal tegelijk)
  • ATI 9800 pro
  • DVD brander
  • DVD speler
  • Zip 100
  • Geluidskaart
  • nog wat ander onboard spul

En de voeding geeft geen krimp, sterker nog de fan heeft nog nooit op volle toeren gedraaid.


Tja je zou gelijk kunnen hebben ik zal is kijken of ik voor een leuk prijsje een Agp kaart op de kop kan tikken.
 
Tobberman.

Zit ongeveer met gelijk probleem.

Heb een Dell Dimension 8200 (PROCESSOR, 80532, 2.4G, 512K, 533FSB, SOCKET N).
Nu heb ik eerst een nieuwe videokaart aangeschaft (Sapphire X1600 Pro 512mb AGP maar de pc starte niet meer op. Voeding / power probleem ?
Nieuwe voeding (van 420watt) gekocht, erin geplaatst maar niets niets.
Krijgt nog geeneens stroom ?
Stop oude voeding en videokaart erin, stroom erop en zie direct op moederbord lampje branden ..werkt weer.

Als iemand enig idee heeft ?

Alvast Dank,

Michel
 
tazmez zei:
Tobberman.

Zit ongeveer met gelijk probleem.

Heb een Dell Dimension 8200 (PROCESSOR, 80532, 2.4G, 512K, 533FSB, SOCKET N).
Nu heb ik eerst een nieuwe videokaart aangeschaft (Sapphire X1600 Pro 512mb AGP maar de pc starte niet meer op. Voeding / power probleem ?
Nieuwe voeding (van 420watt) gekocht, erin geplaatst maar niets niets.
Krijgt nog geeneens stroom ?
Stop oude voeding en videokaart erin, stroom erop en zie direct op moederbord lampje branden ..werkt weer.

Als iemand enig idee heeft ?

Alvast Dank,

Michel

Wat ik wel weet is dat de computer altijd zefs met een te lichte voeding moet opstarten vaak geven de videokaarten wel een scherm dat er te weinig stroom is en dat je de kaart niet volledig kan gebruiken .
Dus probeer is of je pc aan de praat krijgt met alleen de videokaart erin zo ja dan licht het aan de voeding die niet compatebel is met het moederbord had inderdaad hetzelfde probleem zelfs firma Dell zei het niet te kunnen oplossen.
 
Tobberman,

Ga ik proberen....maar heb inderdaad het idee dat het moederbord het probleem is.
Heb dit ook bij Dell aangegeven en ben benieuwd wat hun antwoord is.

Laat het nog weten.

Alvast Dank,

Michel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan