aansluiting DVD recorder op LCD TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

flossie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 okt 2008
Al eerder problemen gehad met de aansluiting van de Philips 3577H recorder op de TV maar die uiteindelijk kunnen oplossen door kabels te vervangen. Nu heb ik de gewone TV vervangen door een LCD van Philips. En ja hoor ,ik krijg de DVD weer niet aangesloten.De TV heeft een automatisch programma dat je moet doorlopen om een recorder aan te sluiten(de assistent) Dit programma doet het perfect met het aansluiten van de antennekabels op de DVDrecorder. Maar als je de volgende stap moet doen en de scartkabel moet verbinden ,dan gaat het mis. Geen connectie. Recorder geeft aan: no signal. In de TV via het menu scart 1 aangegeven en welk apparaat ik erop zet. Ook nog geprobeerd via de HDMI geprobeerd maar ook NO signal op de recorder. Het is mogelijk om handmatig te configureren. Maar dan moet je het nr van de DVD kennen.Er zijn 48 nr,s van DVD,s van Philips en ik weet niet welke. Het staat niet op het apparaat zelf en ook niet in de handleiding.Ik heb een betere scart kabel besteld. Die komt over 2 werkdagen. Zou het aan de kwaliteit scartkabel kunnen liggen? Of is er meer aan de hand? Of kan ik nog iets anders proberen. En hoe omzeil ik de automatische assistent van de TV? Veel vragen. maar ik weet het echt niet meer. Al zoveel geprobeerd.

Inmiddels is de nieuwe scartkabel van philips gearriveerd. 1 van veel betere kwaliteit.De TV assistent voor aansluiten randapparatuur werkt nog steeds niet. Geeft nog steeds geen Videosignaal aan???? Op de recorder echter geeft de guide plus aan dat het laden van de zenders verstoord is en dat ik zo snel mogelijk de recorder op de hostchannel moet zetten (eurosport 1) en de recorder op standbye moet zetten. Het lijkt mij dat de recorder dan toch aangesloten moet zijn? Of vergis ik me daar in? En dan vraag ik me af hoe zet ik deze recorder op de hostchannel? Of wordt er gewoon bedoeld dat de recorder bij de instellinge op de recorder op de juiste hostchannel moet staan? Als ik de gegevens opvraag via de recorder van de guide plus dan geeft hij geen hostchannel aan en ook geen download datum en tijd.Hostchannel wel goed bij de instellingen. Wat mis ik hier? Hoe zet ik hem op de hostchannel?Of moet ik toch de 48 uur wachten en komen dan pas alle gegevens op het scherm te staan ? Ik snap er helemaal niets meer van. Helppppp
groetjes caro

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan