aansluiting km stand met vorig ingevoerd record

Status
Niet open voor verdere reacties.

Friend

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2009
In een bestand voor rittenadministratie voer ik o.a. de volgende velden per record in : ritnr /datum / beginstand / eindstand. Nu wil ik graag dat als ik een nieuw record toevoeg de waarde beginstand vergeleken wordt met de eindstand van het laatst ingevoerde record en dan een eventuele opmerking/fout geeft als deze standen niet gelijk aan elkaar zijn.
De auto gegevens staan in een aparte tabel en de rittenadministratie staan in een aparte tabel en zijn via formulier en subformulier met het veld Idnr aan elkaar gekoppeld.Het betreft meedere auto's.

Wie o wie heeft hier de oplossing voor??
Hartelijk dank alvast voor jullie hulp
Friend

Die vraag is onlangs ook gesteld, en nog opgelost ook! Heb hem thuis liggen, mocht je de vraag hier niet kunnen vinden, maar als je zoekt op kilometer vind je de eerdere vraag denk ik wel.

Die vraag is onlangs ook gesteld, en nog opgelost ook! Heb hem thuis liggen, mocht je de vraag hier niet kunnen vinden, maar als je zoekt op kilometer vind je de eerdere vraag denk ik wel.
Beste Michel, Ik heb gezocht op het trefwoord kilometers maar dan is de lijst wel erg lang en in de eerste algemene omschrijving kom ik het niet direct tegen. Mocht het niet teveel werk zijn om de oplossing die thuis ligt nog een keer aan mijn vraag te plakken heel hartelijk dank. Friend.

???
Als je zoekt op "kilometers", in het Access-forum, zie je 7 berichtjes.
Het eerste, je eigen berichtje, het tweede de oplossing.
Het derde van september 2009, alle andere zijn 2007.

Laatst bewerkt:
???
Als je zoekt op "kilometers", in het Access-forum, zie je 7 berichtjes.
Het eerste, je eigen berichtje, het tweede de oplossing.
Het derde van september 2009, alle andere zijn 2007.
Beste LVT, bericht gevonden. Alleen gaat het hier naar mijn idee over getankte liters en niet over de eindstand van het vorige record automatisch overnemen naar de beginstand van het nieuwe record. Of zie ik iets over het hoofd??? Hoor graag, Bedankt - Friend

Het gaat inderdaad over getankte liters, maar de gebruikte techniek is min of meer hetzelfde; of heb je niks aan dit voorbeeld?

Hierbij een voorbeeld waarbij je oplopende meterstanden in een query kunt uitrekenen.

Bijlagen

Beste OctaFish, Heb even stil gelegen met dit probleem, maar toch maar weer opgepakt.
Als ik vanuit jou voorbeeld het aanpas in mijn situatie krijg ik de foutmelding zoals in bijgaande bijlage.

Wat doe ik fout?

Bijlagen

Kun je de complete sql hier neerzetten? Kijkt wat makkelijker...

Beste OctaFish, heb je dit nodig ?

VorigEindstand kmr: (SELECT TOP 1 Eindstand km FROM Rittenadministratie AS T1 WHERE T1.Datum < Rittenadministratie.Datum ORDER BY T1.Datum DESC )

???

En wat wil je zien? Deze geeft denk ik één record, als hij het doet.

Octafish, even weer druk gehad, maar wat ik graag zou willen zien is dat bij het invoeren van een nieuwe regel op het subformulier hij automatisch de vorige eindstand in de kolom beginstand laat zien.
bv :

1e : regel
datum beginstand eindstand ger km
18-01-2010 96500 96600 100

2e regel
19-01-2010 96600 ----> automatisch invulling van regel 18-01-2010

Hoor graag van je, hartelijk dank!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan