Aansluiting Logitech Z-5500

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bermuda

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2008
Berichten
137
Hoi,

Voordat ik begin vermeld ik graag even dat ik vrij A-Technisch ben qua apparatuur. Dat gezegd hebbende, ik heb gister de Logitech Z-5500 binnen gekregen. Natuurlijk heb ik hem meteen opgezet en aangesloten, maar er komen 3 stekkertjes vanuit de control pod, een groene, zwarte en oranje.

Achter op de PC zit bij mij alleen een roze, groene en blauwe uitgang. Dit betekent neem ik aan dat ik een geluidskaart heb die geen 5.1 geluid ondersteunt. Ik heb nu alleen het groene stekkertje ingeplugd aan de achterkant, en als ik bij "Settings" het effect op Stereo X2 zet hoor ik dus achter en voor me geluid, maar niet uit de centrale speaker.

Op die manier is het niet echt surround geluid en ik wil het beste uit m'n set kunnen halen. Nu heb ik opgezocht dat een externe geluidskaart een oplossing zou kunnen zijn, en zou het ook nog eens beter klinken. Als ik een externe geluidskaart koop voor een 5.1 systeem, zou daarmee het probleem opgelost zijn? En hebben jullie dan misschien advies voor een goede externe kaart (budget +- 80 euro)?

En is het dan verstandig om daar meteen een optische kabel erbij te halen voor een digitale aansluiting? Dat zou volgens diverse reviews 2 keer zo goed klinken.

Sorry, waarschijnlijk zijn het vrij simpele vragen maar ik heb nog nooit met zulke dingen gerommeld en ik heb liever zekerheid :)

Alvast bedankt!
 
Bedankt voor je antwoord Bertus! Ik heb eens op de site rondgekeken en kwam op de "Sound Blaster X-Fi Surround 5.1 Pro" uit, zo te zien heeft die de juiste uitgangen!

Ik zie dat er ook een optische uitgang in zit. Kun je me misschien vertellen of het de moeite waard is om een optische kabel te kopen, of komt dat verschil niet zo nauw?

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan