fubarslayer
Gebruiker
- Lid geworden
- 14 mrt 2007
Enige tijd geleden kocht ik mij een setje (2) Philips luidsprekers en wou deze aansluiten op mijn pc. Bij de luidsprekers hoort slechts 1 fiche, van lichtgroene kleur, om ze aan te sluiten dus ik steek deze fiche achteraan mijn pc in de aansluiting van lichtgroene kleur voor de luidsprekers. Realtek Sound Manager geeft de melding dat het audio-apparaat goed is aangesloten. Wanneer ik hier echter een auto-test doe, krijg ik geen geluid. Ook de 3D Audiodemo levert geen geluid op. In Realtek Sound Manager staat bij S/PDIF-Out de optie 'alleen digitale uitgang' aangevinkt terwijl de optie 'geen uitgang' niet is aangevinkt.
Nog andere gegevens die in Realtek Sound Manager vermeld worden zijn:
-Versie van audiostuurprogramma: 5.10.0.5900
- Versie van DirectX: DirectX 9.0c
- Audiobesturing: nVidia(0059)
- AC97 Codec: ALC850
In mijn apparaatbeheer vind ik nergens een foutmelding en ik blijf dus verder sukkelen zonder geluid. Tot ik de fiche van mijn luidsprekers in de aansluiting voor de hoofdtelefoon vooraan mijn pc steek en plots wel geluid heb! Nu kan ik deze fiche hier gerust laten zitten want ik werk voorlopig niet met een hoofdtelefoon maar dit kan toch echt niet de bedoeling zijn?! Kan iemand mij zeggen wat ik dan verkeerd doe?
Alvast bedankt
Nog andere gegevens die in Realtek Sound Manager vermeld worden zijn:
-Versie van audiostuurprogramma: 5.10.0.5900
- Versie van DirectX: DirectX 9.0c
- Audiobesturing: nVidia(0059)
- AC97 Codec: ALC850
In mijn apparaatbeheer vind ik nergens een foutmelding en ik blijf dus verder sukkelen zonder geluid. Tot ik de fiche van mijn luidsprekers in de aansluiting voor de hoofdtelefoon vooraan mijn pc steek en plots wel geluid heb! Nu kan ik deze fiche hier gerust laten zitten want ik werk voorlopig niet met een hoofdtelefoon maar dit kan toch echt niet de bedoeling zijn?! Kan iemand mij zeggen wat ik dan verkeerd doe?
Alvast bedankt