aansluiting met 2e computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

yvonnematthijss

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 okt 2005
Hebben een Hp pavilion 764.nl. Deze draait op XP met service pack 2.Hebben een router gekocht Linksys Etherfast, Cable/DSL router. De eerste computer loopt nu via de router, geen enkel probleem, nu de 2e nog, deze is door een kennis ingesteld op een crosskabel, is een PII die ook draait op XP. Hij heeft een verbinding maar kan niet op internet, verbinding is 100 BMPS dus is niet verkeerd, heb ergens gehoord dat alles teruggezet moet worden op automatisch, maar weet niet waar te beginnen! Misschien dat iemand me hier op de rit kan helpen?

Gr. J en Y

Indien je de router hebt beveiligd met de wep key moet je deze ook instellen bij je tweede pc.

p.s. de 100 mb die je ziet bij je verbinding is prima, dit moet ook zo zijn want dit is de snelheid van je router.

Nee de router is niet beveiligd met een router key. Ik heb nu de eigenschappen van het internet protocol op automatisch gezet, dus automatisch een ip adres toewijzen en automatisch een DNS-serveradres laten toewijzen. De comp ziet wel een verbinding nu, maar het net kom ik nog niet op.
Hij geeft nu aan dat het netwerk geen netwerkadres aan de computer heeft toegekend. Als iemand misschien weet hoe ik dit oplos, houd ik me aanbevolen.

Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat je die tweede computer ook op de router hebt aangesloten?
Misschien voor de zekerheid de crosskabel er tussenuit halen en een gewone netwerkkabel er tussen doen.
Als dat nog niet mag baten, doe dan eens start > uitvoeren > cmd. En dan in de dosbox ipconfig /all
En zet daarvan de gegevens hier even neer, dan weten wij iets meer over de precieze status.
Gaat vooral om : ip-adres, subnetmaks, standaard gateway, en dns-servers.

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan