Aansluiting netvoeding HP laptop stuk (en accu leeg)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jezz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jezz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 sep 2006
Hoi!

Ik heb een laptop van HP. De accu is al geheel leeg. Dit is geen probleem, ik leg hem altijd aan de netvoeding. Nu heb ik echter een probleem met de netvoeding..... De voedingskabel maakt zeer slecht contact met de ingang/stekker in de laptop. Ik moet de kabel zeer zeer stevig aangedrukt houden in de ingang (zo noem ik het maar ff), wil de laptop aanblijven.
Even losser laten, en poef, hij is uitgevallen. En dat constant aangedrukt houden gaat gewoon niet, want dan heb ik nog maar een hand over om de laptop te bedienen, en het kost veel moeite en kracht. Dus mijn laptop is op dit moment niet te gebruiken, doodzonde!
Het ligt zeker weten niet aan de kabel zelf. Mijn zus heeft exact dezelfde laptop, en daarop werkt mijn voedingskabel prima.
Het probleem zit hem dus volgens mij echt in de slechte aansluiting met de laptop zelf (in de kabelpoort van de laptop).
Ik heb geen garantie meer helaas.
Kan hier nog wat aan gedaan worden volgens jullie? Zo ja, is dat probleem dan simpel en niet al te duur te verhelpen??

Ben erg benieuwd naar jullie reacties, want ik snap zelf niet zo veel van laptops :)

Groeten, Jezz

kijk of er geen groote hoeveelheid stof in de poort zit en/of iets anders wat kan storen.

als je bij het gedeelte dat je moet aan drukken er iets tegen aan zet.

Hoi!

Ik heb een laptop van HP. De accu is al geheel leeg. Dit is geen probleem, ik leg hem altijd aan de netvoeding. Nu heb ik echter een probleem met de netvoeding..... De voedingskabel maakt zeer slecht contact met de ingang/stekker in de laptop. Ik moet de kabel zeer zeer stevig aangedrukt houden in de ingang (zo noem ik het maar ff), wil de laptop aanblijven.
Even losser laten, en poef, hij is uitgevallen. En dat constant aangedrukt houden gaat gewoon niet, want dan heb ik nog maar een hand over om de laptop te bedienen, en het kost veel moeite en kracht. Dus mijn laptop is op dit moment niet te gebruiken, doodzonde!
Het ligt zeker weten niet aan de kabel zelf. Mijn zus heeft exact dezelfde laptop, en daarop werkt mijn voedingskabel prima.
Het probleem zit hem dus volgens mij echt in de slechte aansluiting met de laptop zelf (in de kabelpoort van de laptop).
Ik heb geen garantie meer helaas.
Kan hier nog wat aan gedaan worden volgens jullie? Zo ja, is dat probleem dan simpel en niet al te duur te verhelpen??

Ben erg benieuwd naar jullie reacties, want ik snap zelf niet zo veel van laptops :)

Groeten, Jezz

het blokje van de netvoeding zit op je moederbord gesoldeerd,
heb hetzelfde probleem en 2x laten solderen.
door de warmte wordt de soldeer een beetje zacht en krijg je het probleem opnieuw. het is beter, nadat je je laptop uitzet, wachten met het stekkertje eruit te halen, totdat hij helemaal afgekoeld is.
Er bestaat de mogelijkheid om dat blokje op 1 of andere manier aan de buitenkant van je laptop vast te maken. de contactdraadjes gaan dan via het moederbord door het gaatje naar buiten. je moet dan wel een creatieve pc-dokter zien te vinden.
Ik ben ook van plan om dat te laten doen, maar heb doordat probleem, nogal wat kosten gemaakt bij een andere pc-dokter, die niet wist wat er aan de hand was, dus nog even sparen.

Voeding van een laptop is toch een blokje apart? Bij mij althans...

Voeding van een laptop is toch een blokje apart? Bij mij althans...

ja, maar dat zit toch ook op je moederbord vast, gesoldeerd, zodat je aan de buitenkant het stekkertje erin kan doen.
Of bedoel je dat niet?

dus als je dat blokje aan de buitenkant wil hebben moeten er naar mijn mening toch draadjes naar je moederbord gaan waar dat blokje op je moederbord heeft gezeten.
Je kan je buitenlamp b.v. best buiten hangen, maar zolang er nog geen stroom op aangesloten is zal hij echt niet doen.

Volgens mij is de connector in de laptop gewoon versleten...Heeft niets te maken met het voedingsblokje aan de binnenkant. Hij kan hem namelijk nog aansteken als hij de voedingskabel stevig aandrukt.

En als die connector versleten is, is daar dan nog (niet al te duur) iets aan te doen??
Bedankt ook voor de overige tip trouwens!

Volgens mij is de connector in de laptop gewoon versleten...Heeft niets te maken met het voedingsblokje aan de binnenkant. Hij kan hem namelijk nog aansteken als hij de voedingskabel stevig aandrukt.

dat was dus ook bij mij het probleem, de ene keer als ik het stekkertje naar achter of naar voren, boven en beneden drukte, deed ie het gewoon weer

met de connector bedoel je dan dat pinnetje, wat je dan aan de buitenkant ziet???????

Inderdaad, bedoel je dat pinnetje als je het hebt over een connector? ik heb zelf ook het idee dat het daar aan ligt, maar ik weet niet hoe dat heet.

Inderdaad, bedoel je dat pinnetje als je het hebt over een connector? ik heb zelf ook het idee dat het daar aan ligt, maar ik weet niet hoe dat heet.

dat pinnetje ging niet heen en weer maar het hele blokje waar het aanvastzit

Hallo

Volgens mij is er hier enkel sprake van een slechte soldeerverbinding tussen konnektor en motherboard . (gescheurd door mechanische stress)

Dit deftig opnieuw solderen is een werkje van 30 seconden .

Het openen/terug monteren van de portable is een andere zaak , en dient secuur te gebeuren , anders heb je nog veel meer schade.

Laat dit eventueel doen door een deftige lokale t.v. technieker.

P.s.: de kontaktpunten reinigen zichzelf door in/uitpluggen v/h stekkertje , maar 1 drupje "vloeibare technieker" (kontakt 60) erop kan uiteraard geen kwaad.

Peter

Dat klopt helemaal.

Ik heb het ook gehad. Het ligt niet aan de voeding, maar aan het stukje hardware in de laptop. Er zit een klein "piefje" in dat kapot kan gaan.

Ik heb het laten repareren, en nu doet ie het weer goed. Maar het is een euvel dat bij dit type vaak voorkomt.

Bij mij kwam het omdat ik een universeel-voeding had aangesloten omdat mijn hond het stekkertje van de originele voeding had afgebeten......:mad:

Nog iemand een voeding over?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan