aansluiting netwerkkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvbaal

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Ik heb een nieuwe computer aangesloten op mijn netwerk. De oude computer werkte prima op het netwerk. Alle instellingen overgenomen en op mijn nieuwe computer ingevoerd. Maar zoals je waaarschijnlijk al begrijpt het werkt niet. Nu is mijn vraag is het normaal dat het lampje daar waar je de netwerkkabel aansluit op de netwerkkaart altijd rood blijft. Bij mijn andere computers zie ik namelijk een rood en een groen lampje.
Wil dit zeggen dat de kaart niet goed is of iets anders?
Zo als voorheeen gezegd de kabel en de hup en de server werken wel goed als ik de kabel in mijn oude computer steek.
heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

groetjes
Juul

Klik eens rechts op Deze computer en neem dan eigenschappen en dan hardwareprofielen.
Kijk of je netwerkkaart daarin staat en wat er mogelijk bij staat?
Het kan zijn dat deze niet in geconfigureerd.
Je kan ook naar het configuratiescherm gaan en daar hardware nemen en deze laten dedecteren en zien of het de kaart aangeeft.

Ik heb alles gecontroleerd en de netwerkkaart staat erbij en er wordt vermeld dat hij correct werkt.
Het gekke is dat ik wel naar de server kan en dat hij wel de mails ziet staan op de server, maar hij kan ze niet ophalen en ook Internet Explorer kan de pagina's niet laden.

Weet je of die rode lampjes bij de aansluiting iets zeggen.

Zoals in mijn eerste bericht, als ik de oude computer aansluit werkt alles perfect.

groetjes
Juul

Het wordt moeilijk om iets te antwoorden nu.
Probeer de kaart van je oude pc eens.

Ik heb de netwerkkaart van mijn oude PC in de nieuwe PC geplaatst en nu werkt alles zo als het moet.

Hartelijk dank.

groetjes
Juul

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan