Aansluiting Speakers op Onkyo TX-SR706

• Onderwerp starter Onderwerp starter bwh
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bwh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jan 2009
Ik sta op het punt om de Onkyo TX-SR706 Receiver aan te schaffen. Ik heb echter drie sets met speakers (woonkamer (5.1 speakers), keuken (2 speakers), tuin (2 speakers)) die ik op de receiver wil aansluiten. Zie bijlage voor mijn geplande configuratie om het drietal speaker-sets te koppelen met de receiver.

:confused: Zou bijgesloten configuratie kunnen werken of maak ik een denkfout?

Thx, :)

Bijlagen

• Speakers Onkyo TX-SR706.jpg
    Speakers Onkyo TX-SR706.jpg
    109,7 KB · Weergaven: 155
WELKOM OP HELPMIJ

speakers aansluiten op een "tapeout" functie gaat niet werken

Dank voor je snelle reactie, Frank...:)

Enig idee hoe ik mijn drie speaker-sets dan wel op de Onkyo kan aansluiten? :confused:

enige wat ik me nu kan bedenken is je tuin en keuken op 1 kanaal.maar kan me voorstellen dat je niet altijd je tuin aan wilt hebben dus zal je iets van een schakelaar tussen moeten zetten.

al weet ik niet of je dan met je ohms in de problemen komt.wellicht een medehelpmij'r die dit leest die uitsluitsel kan geven?
vroeger zelf vaak gedaan hoor.veel boxen op een uitgang:D
maar ja dat was vroeger;)

Als je het fraai wilt doen zet je er een swits tussen, bv zo iets; http://www.allekabels.nl/Audio-Schakelaars/11/1019309/Handmatige-2-Poorts-Audioschakelaar.html.

Zware versterkers kunnen meerdere (grote) boxen op dezelfde uitgang aan.

Bij een gewone normale versterker voor huis tuin en keuken gebruik, moet je wel oppassen zeker als het niet om van die kleine huis thuis en keuken boxen zijn.
Bij lage volumes zal je versterker niet (meteen) stuk gaan.
Je moet er wel op letten dat bijvoorbeeld al je boxen 8 ohm zijn,
De belasting zal wat meer gaan worden. De eindtrappen gaan meer stroom leveren met en hogere opwarming tot gevolg.
Doe je dit bij hoge volumes kan je versterker echt warm worden... en opeens is het stil.

Dit is een redelijke zware versterker, 4 kleine 8 ohms boxen zou geen probleem moeten zijn, maar uiteraard op eigen risico als je e.a. zo aansluit.

Laatst bewerkt:
Luidsprekers kun je wel op een Tape out aansluiten, mits het Actieve luidsprekers zijn. D.w.z. dat er een lijnsignaal op wordt aangesloten (bijv. van een tape out) en dat ze een eigen stroomaansluiting hebben. PC speakers zijn vaak actief. De Tape in kun je dan waarschijnlijk niet als bron gebruken.

ja lekker makkelijk dan als je naar een cd wilt luisteren.

dan doet tape -out het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan