Aansluiting van voeding kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DionWintjens

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2011
Hee,

De aansluiting van de stekker van de voeding op mijn laptop werkt niet meer zoals voorheen. Pas als ik een de stekker op een bepaalde positie in de aansluiting stop, start hij met opladen. Naar mijn idee is het probleem gelegen in de aansluiting, dus niet in de stekker zelf. Daar mijn accu ook niet meer is wat het geweest is, heb ik de voeding echt hard nodig om op mijn laptop te werken en is dit dus een groot probleem. Naar mijn weten is er niets op de stekker oid gevallen/gestoten. Dit kan natuurlijk altijd zonder mijn weten gebeurd zijn, maar mijn vraag is nu als volgt:

Kan ik zelf iets aan dit probleem doen?
Zo nee, waar kan ik het beste met mijn laptop heen? Het is een Asus K53S, 3 jaar oud, dus geen garantie meer.

Hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Gr. KumarFausto

Kan wel eens gebeuren bij laptops dat de voedingsaansluiting los raakt. Meestal moet er dan gesoldeerd worden om dit op te lossen. Niet iedere computerzaak kan dit, dus dat wordt een kwestie van vragen. Als je in de buurt van Venlo zit weet ik wel iemand voor je. Of anders kun je de laptop ook opsturen.

Mmm.... Dat is minder... Opsturen is eigenlijk geen optie, aangezien ik hem dagelijks nodig heb. En helaas woon ik in de buurt van Maastricht, dus dan is Venlo iets te ver. Andere tips, of dan toch maar gewoon langsgaan bij de bekende computerzaken?

probeer het eerst even met een andere voeding.
Nieuwe, universele, voedingen heb je evt al voor 30 a 35 euries.

Heb hier 2 universele voedingen in huis, daar is jouw voeding dus evt even mee te testen.

Hallo

Dit is het chassisdeel die in de laptop is gemonteerd :

http://www.benl.ebay.be/itm/DC-Powe...uting_CablesConnectors_RL&hash=item53f6513627

Is gesoldeerd op de printplaat.

Is veel werk ... laptop moet bijna compleet worden gedemonteerd.

Bitter weinig (geen??) "de bekende computerzaken" doen deze herstellingen zelf.

Meestal wordt deze opgestuurd , wat dan ook de nodige nutteloze extra kosten met zich mee brengt.

Veel goedkoper is uiteraard om de laptop bij een kennis , of een deftige lokale hersteller te laten herstellen.

Vraag zeker eerst prijs .... ken zelfs gevallen die 100 € moesten betalen enkel om diagnose te stellen/laptop defekt terug te krijgen...

Ik gok , dat het chasisdeel in de laptop defekt is , alsook de stekker die op de uitgang van de netadaptor is gemonteerd .

Snel even een korrekt werkende adaptor aansluiten zal uiteraard direkt uitsluitsel geven ...

Indien ik mij niet vergis 19V/90W voor dit model.

Peter

Laatst bewerkt:
VDK_P. Bij een arts kost een diagnose ook geld. Zie het probleem niet zo. Komt bij computers nog bij dat de kosten van herstellen al snel hoger zijn dan de restwaarde van het apparaat. Dus de kans dat de klant de computer niet laat repareren en bij een prijzenstunter een nieuwe koopt is niet gering, dus breng je kosten voor het onderzoek in rekening.

DionWintjes
Geen idee of Paradigit, MyCom, Mediamarkt deze reparaties uitvoeren. Je kunt anders eens proberen bij Dynafix in Nuth. Je mag hem ook naar mijn bedrijf in Heerlen brengen. Maar eerlijk is eerlijk, ik zal hem opsturen naar mijn collega in Venlo.

Als een apparaat dermate belangrijk voor je is dan is het misschien een idee om te zorgen dat je altijd een reserve bij de hand hebt.

Thanks, ik zal eens gaan kijken wat ik ermee ga doen. Heb nog een kennis die electriciën is, dus denk dat ik die er eerst naar laat kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan