aansluitingen HD en digitale TV en boxen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rapaljera

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2007
Hoi,

op internet wordt naar mijn mening niet duidelijk hoe alle aansluitingen zitten bij HD en/of digitale tv (dat moet ik wel van tevoren weten i.v.m. doortrekken van draden e.d.

als ik het goed begrijp gaat bij normale digitale tv de 'normale' antenne kabel naar zo'n decoder kastje, van dat
kastje gaat een snoer naar de tv en een stekker naar een stopcontact.
en dan heb je verder nog een smartcard natuurlijk.

maar als je digitale tv wilt in HD, hoe zit dat dan? heb je dan een extra kastje (zo ja, hoe zitten daar alle aansluitingen) of is dat gewoon een vervangende decoder (dus een HD decoder o.i.d.)?

tenslotte, als het geluid niet goed genoeg is van de tv, wordt aangeraden externe boxen te kopen. werken die dan draadloos of lopen er dan draden van tv naar boxen (of is het allebei mogelijk, wat voor prijsklassen moet je dan aan denken?)

hopelijk kan iemand hier een kort en duidelijk antwoord op geven, bedankt alvast :)

Goedemiddag,

Volgens mij krijg of moet gewoon een hd decoder in plaats van dus qua kabels blijft het gelijk.en het geluid zou je als je die hebt via een hom cinema set kunnen laten lopen.Al zal je denk ik voor de hd misschien wel beter als de mogelijkheid er is met hdmi kabel naar je tv gaan in plaats van een scart.

Laatst bewerkt:
Hoi,

op internet wordt naar mijn mening niet duidelijk hoe alle aansluitingen zitten bij HD en/of digitale tv (dat moet ik wel van tevoren weten i.v.m. doortrekken van draden e.d.

als ik het goed begrijp gaat bij normale digitale tv de 'normale' antenne kabel naar zo'n decoder kastje, van dat
kastje gaat een snoer naar de tv en een stekker naar een stopcontact.
en dan heb je verder nog een smartcard natuurlijk.

maar als je digitale tv wilt in HD, hoe zit dat dan? heb je dan een extra kastje (zo ja, hoe zitten daar alle aansluitingen) of is dat gewoon een vervangende decoder (dus een HD decoder o.i.d.)?

tenslotte, als het geluid niet goed genoeg is van de tv, wordt aangeraden externe boxen te kopen. werken die dan draadloos of lopen er dan draden van tv naar boxen (of is het allebei mogelijk, wat voor prijsklassen moet je dan aan denken?)

hopelijk kan iemand hier een kort en duidelijk antwoord op geven, bedankt alvast :)

Er zijn digitale decoders/ontvangers en HD decoders/ontvangers. Decoder is volgens mij gewoon een ander woord voor ontvanger. Tenminste wel in het wereldje van de NLse providers. Dus decoder=ontvanger.

Ik heb een HD ontvanger van Ziggo, voorheen had ik een Digitale decoder.
Op de HD ontvanger kan je ook de digitale zenders kijken, maar ook de HD zenders.

Mijn aansluitingen zijn als volgt: (voor de beste kwaliteit)
Stroomkabel van tv naar stopcontact
Stroomkabel van HD ontvanger naar stopcontact
Antennekabel van HD ontvanger naar wanddoosje
HDMI kabel tussen HD ontvanger en TV

Dan heb je dus hoge kwaliteit TV kijken.
En nu mijn dvdspeler-home-cinema-set (hoort bij elkaar, is een set)
Stroomkabel van dvd speler naar stopcontact
HDMI kabel tussen dvd speler en TV
RoodWitte Tulpstekkertjes van tv audio out naar dvd speler audio in (die rode en witte kabeltje aan elkaar)
6 draden van dvd speler naar elke geluid-box (center, left, right, achter left, achter right, sub woofer(voor bass)

That's it bij mij.

PS: wat voor externe boxen voor je tv zou je dan willen? Die je standaard altijd samen met de TV aan hebt? Of een hoogwaardige 5.1 set?

Laatst bewerkt:
thanx, dat is een duidelijk antwoord, zoiets zocht ik :)

over die boxen weet ik niet precies, tv geeft ook wel voldoende geluid maar kwaliteit is slecht.

bedankt in ieder geval!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan